Новачки на ринку праці: можливості та шанси працевлаштування
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2025-8-38-54Ключові слова:
новачки, розташування, капітал мережі, досвід, знання мовиАнотація
Перспективи працевлаштування недавніх випускників залежать не лише від їхньої мотивації та професійної підготовки, а й значною мірою залежать від ситуації на ринку праці в країні, ефективності економічного сектору та перспектив працевлаштування галузі навчання. У досліджуваний період (2018-2024 рр.) на регіональному рівні Північна Угорщина має найбільшу кількість зареєстрованих шукачів роботи, причому найбільша кількість у повіті Саболч-Сатмар-Берег. Вплив коронавірусу на ринок праці дуже відчутний, дані за 2020 рік чітко показують, що кількість нових шукачів роботи зросла в усіх регіонах у 2020 році порівняно з 2019 роком. В статті за допомогою SWOT-аналізу досліджено шанси на ринку праці тих, хто починає трудову діяльність. Найважливішими факторами в очікуваннях молодих людей, які розпочинають свою трудову діяльність, були конкурентоспроможна заробітна плата, визнання успішної роботи та можливості розвитку та кар’єрного зростання. Крім того, важливими факторами були хороша команда, стабільна надійна компанія, підтримуюча поведінка менеджерів, хороша атмосфера, гнучкий графік роботи, сучасне середовище та інструменти, а також різноманітні завдання, які потребують професійних викликів. Щодо можливостей працевлаштування тих, хто починає кар’єру, згідно з попередніми дослідженнями, першими знайшли роботу ті, хто закінчив ІТ, а потім ті, хто отримав кваліфікацію економіста. Що стосується труднощів початку кар’єри, важливо підкреслити, що ті, хто отримав лише базову освіту, входять на ринок праці з численними недоліками. Інший несприятливий прогноз полягає в тому, що недавні випускники можуть зіткнутися з кількамісячним безробіттям. Співробітники з високою професійною кваліфікацією, знаннями іноземних мов та міжкультурними компетенціями можуть допомогти знайти роботу та виділитися з натовпу шукачів. Але шанси можна значно підвищити за рахунок свідомого використання мережі. Додатковою перевагою є те, що молоді люди отримують досвід зі світу праці під час навчання, через стажування або дуальне навчання.
Посилання
Kutas, J. (2009). Thoughts on the objectives and methods of harmonizing education and employment. Labour Review, (2), 76–82.
Csehné dr. Papp, I. (2015). Career counselling after graduation. Data and Facts, (5), 37–42. Ministry for National Economy.
Karcsics, É. (2005). Competencies of competitive employees in the European Union and Hungary. Scientific Publications of the College of General Business Studies, 57–64.
Berde, É., Czenky, K., Györgyi, Z., Híves, T., Morvay, E., & Szerepi, A. (2006). With a diploma on the labour market. PH Higher Education Research Institute.
Large early career survey, first results
https://zyntern.com/blog/megerkeztek-a-palyakezdo-fiatalok-2022-es-munkaeropiaci-igenyei/
(Retrieved: 2025, March 8)
It takes this long for fresh graduates to find a job – most popular university majors. (n.d.). https://eduline.hu/erettsegi_felveteli/20240409_diplomas_palyakovetes_legnepszerubb_szakok_elhelyezkedesi_ido (Retrieved: 2025, March 10)
Kártyás, G., Répáczki, R., & Takács, G. (2010). Your career in your hands! Entering the labour market as a career starter and job seeker. Budapest: Complex Publishing Ltd.
Hungarian Central Statistical Office. (2022). Census 2022 – Age distribution. https://nepszamlalas2022.ksh.hu/eredmenyek/statikus-tablak (Retrieved: 2025, March 1)
Bíró-Nagy, A., & Szabó, A. (2021). Hungarian Youth 2021 – Discontent, Polarization, EU Support (pp. 28–37). Centre for Social Sciences.
Hungarian Central Statistical Office. (n.d.). Economic activity of the population by age group and gender. https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0005.html (Retrieved: 2025, March 1)
Hungarian Central Statistical Office. (n.d.). Economic activity of the population aged 15–74 by county and region. https://www.ksh.hu/stadat_files/mun/hu/mun0173.html (Retrieved: 2025, March 1)
Meaning and role of social capital. (n.d.). https://www.viapan.hu/hu/blog/allaskeresesi-tippek/kapcsolati-toke (Retrieved: 2025, February 20)
Career starters vs. employers – what do they expect from each other? (n.d.). https://karriertrend.hu/balance/palyakezdok-vs-munkaadok-avagy-mit-varnak-egymastol/ (Retrieved: 2025, March 1)
Key competencies in 2024: What do you need to succeed? (n.d.). https://nofluffjobs.com/hu/log/karrier/kulcskompetenciak-2024-ben-mire-van-szukseged-a-sikerhez/ (Retrieved: 2025, February 22)
Kóródi, M. (2006). Examination of work values among university and college students. Kiss Árpád Association of Doctoral Students.
Kocsi, Zs. (2020). The effectiveness of dual education and satisfaction with training in the light of a comprehensive study. New Labour Review, 1(3), 64–78.
These are the most valuable languages on the labour market right now – with some surprises in the ranking. (n.d.). https://divany.hu/eletem/nyelv-munka/ (Retrieved: 2025, March 10)
Advantages and disadvantages of career starters from employers' perspective. (n.d.). https://www.hrportal.hu/c/a-palyakezdo-elonyei-es-hatranyai-a-munkaadok-szempontjabol-20110228.html (Retrieved: 2025, March 1)
Nándori, E., Garai, O., Horváth, T., Kiss, L., Szép, L., & Veroszta, Zs. (2010). Graduate Career Tracking IV – Recent graduates. In Transition from higher education to the labour market (pp. 193–202). Educatio Public Services Nonprofit Ltd., Higher Education Department.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Dóra Barabásné Kárpáti, Bernadett Oroszné Ilcsik

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.