Документальне забезпечення формування та реалізації туристичного продукту

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2025-10-581-590

Ключові слова:

туристичний продукт, туристична компанія, документування, собівартість, дохід

Анотація

Належне документування створення та збуту туристичних продуктів має вирішальне значення для ефективного фінансового управління. З огляду на нестабільність сучасного ринкового середовища документація стає важливим інструментом стратегічного управління, що підкреслює нагальну необхідність усунення існуючих недоліків у цій сфері. Метою статті є удосконалення системи документування створення та збуту туристичного продукту. Серед методів, використаних для досягнення мети статті, застосовувалися: логічний метод – при структуруванні результатів дослідження. проектування – при розробленні документів зі створення та збуту туристичного продукту. Розроблена Картка створення туристичного продукту, використання якої допоможе впорядковувати інформацію про тур, що полегшує формування його описів, рекламних матеріалів та розрахунок вартості. Розроблена Відомість розрахунку вартості туристичного продукту, впровадження цього інструменту для забезпечення обліку завдяки удосконаленої деталізації витрат дозволить виявляти резерви оптимізації туристичного продукту без втрати якості. Розроблений Зведений звіт за напрямами туристичних продуктів, впровадження цього аналітичного інструменту дозволить здійснювати моніторинг динаміки продажів; виявляти збиткові або високоприбуткові пропозиції. Розроблений Звіт про ефективність способів стимулювання збуту туристичного продукту, впровадження цього інструменту стратегічного маркетингу допоможіть визначати найефективніші методи стимулювання продаж для кожного типу турів та відмовлятися від неефективних. В цілому, інтеграція  розроблених документів у процеси створення та збут туристичного продукту перетворює документування з облікового інструменту на засіб стратегічного управління, що дозволить туристичній компанії вдосконалюватися та ефективно розвиватися.

Біографія автора

Любов Шацкова, Національний університет «Одеська політехніка»1

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

1. Hryhorieva, L.V. (2017). Oblikovo-analitychne zabezpechennia orhanizatsii turystychnoi diialnosti [Accounting and analytical support for the organization of tourism activities]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu Bulletin of Khmelnytsky National University, 5, 133-136 [in Ukrainian].

2. Leha, O.V., Mokienko, T.V., Priydak, T.B., Sirenko, O.V., Yloveha, L.V. (2021). Osoblyvosti obliku ta opodatkuvannia turystychnoi diialnosti v Ukraini [Features of accounting and taxation of tourism activities in Ukraine]. Efektyvna ekonomika  Effective Economy, 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/86.pdf [in Ukrainian].

3. Momont, T.V. (2014). Osoblyvosti orhanizatsii bukhhalterskoho obliku pidpryiemstvamy turystychnoi sfery [Peculiarities of organization of accounting by enterprises of the tourism sector]. Visnyk Zhytomyrskoho derzhavnoho tekhnolohichnoho universytetu  Bulletin of Zhytomyr State Technological University, 1 (67), 34-40 [in Ukrainian].

4. Nayavko, I.I., Blashchak, I.M. (2017). Formuvannia turystychnoho produktu [Formation of a tourist product]. Pidpryiemnytstvo i torhivlia  Entrepreneurship and Trade, 21, 158-161 [in Ukrainian].

5. Pylypenko, S.M. (2016). Orhanizatsiia bukhhalterskoho obliku diialnosti turoperatora i turahenta [Organization of accounting for the activities of a tour operator and a travel agent]. Naukovyi visnyk NLTU Ukrainy  Scientific Bulletin of UNFU, 26.2, 224-230 [in Ukrainian].

6. Shatskova, L.P., Tarasova, Yu.I., Bendas, S.V. (2016). Osoblyvosti formuvannia ta realizatsii turystychnoho produktu turoperatoramy ta turahentamy [Peculiarities of formation and implementation of tourist product by tour operators and travel agents]. Problemy rynku ta rozvytku rehioniv Ukrainy v XXI stolitti: proceedings of the VII International Scientific and Practical Internet Conference. Odessa, ONPU, 129-132. [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-09-30

Номер

Розділ

Облік та фінанси