Дослідження фінансової обізнаності та фінансової культури студентів
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-7-143-157Ключові слова:
фінансова обізнаність, фінансова культура, молодь, анкетне опитування, освітаАнотація
Це дослідження, засноване на опитуванні 266 студентів, вивчає фінансову обізнаність молодих людей. Розвиток фінансової грамотності та фінансової культури має вирішальне значення для майбутнього та якості життя наступного покоління. Всебічні знання стали необхідними навіть для найпростіших споживчих рішень. Середовище соціалізації відіграє значну роль у формуванні фінансової культури та поглядів молоді. Через стрімкий розвиток цифровізації знання, отримані в навчальних закладах освіти, потребують постійного оновлення. Численні програми у співпраці зі школами сприяють розширенню цих знань. Дослідження показує, що фінансова обізнаність у цій віковій групі загалом позитивна; однак відповіді на деякі запитання свідчать про те, що практичних знань залишається недостатньо, можливо, через молодий вік учасників. Позитивно, багато респондентів відзначили, що їх домашнє соціальне середовище є позитивним фінансовим прикладом. Високоякісна економічна освіта значною мірою сприяє набуттю фінансових установок, поведінки та знань. Незважаючи на це, враховуючи швидкі зміни у світі та постійний розвиток фінансової культури, постійне вдосконалення залишається необхідністю. Це додатково підтверджується тим фактом, що респонденти висловили незадоволення фінансовими знаннями, отриманими в закладах освіти, вказуючи на бажання мати більш структуровані програми та практичні знання. Освітні системи забезпечують оптимальне середовище для набуття молодими людьми цих компетенцій, роблячи роль і якість освіти першочерговими. Якість стосується не лише навчальних матеріалів, а й наявності викладачів із сучасними знаннями, що підкреслює важливість майбутніх учителів.
Посилання
Magyarország kormánya 2015-2019: Pénzügyi tudatosság fejlesztésének stratégiája URL: https://20152019.kormany.hu/download/5/39/21000/P%C3%A9nz%C3%BCgyi%20tudatoss%C3%A1g%20fejleszt%C3%A9s%C3%A9nek%20strat%C3%A9gi%C3%A1ja.pdf (2024. 02.18)
Kovács Ildikó Éva –Mészáros Aranka: (2015) Százarcú pedagógia, Pénzügyi kultúra vizsgálata középiskolás tanulók körében. International Research Institute s.r.o. Komárno, 276-293.o ISBN 978-80-89691-17-3
Pintye Alexandra (2015) A fiatalok pénzügyi kultúrája (2024.03.08.) URL: https://docplayer.hu/19953912-A-fiatalok-penzugyi-kulturaja-szamit-e-a-gazdasagi-oktatas.html
Horváth Ilona (2017): A nemzetközi és hazai pénzügyi, gazdasági oktatás eredményei a kutatások tükrében, Új pedagógiai szemle 67. évf. 7-8 sz. 18-43.o (2024.01.04.) URL: https://folyoiratok.oh.gov.hu/uj-pedagogiai-szemle/a-nemzetkozi-es-hazai-penzugyi-gazdasagi-oktatas-eredmenyei-a-kutatasok#main-content
Jakovác Katalin – Németh Erzsébet (2017): A Pénzügyi kultúra fejlesztésének nemzeti stratégiái: tapasztalatok és tanulságok. Magyar Közigazgatás, Szakmai fórum (2024.02.01.) URL: http://real.mtak.hu/77937/1/PPB_MK_2017_1_Jakovac_Nemeth_A_penzugyi_kultura_fejlesztesenek_u.pdf
Pénziránytű (2020): A pénzügyi tudatosság fejlesztése segíti a családok anyagi biztonságát is; Sajtóközlemény (2023.11.07.) URL: https://www.penziranytu.hu/penzugyi-tudatossag-fejlesztese-segiti-csaladok-anyagi biztonsagat
Botos Katalin – Botos József – Béres Dániel– Csernák József – Németh Erzsébet (2012): Pénzügyi kultúra és kockázatvállalás a közép-alföldi háztartásokban, Pénzügyi szemle LVII. évfolyam 3. szám 291-309.o.
Kiss Beatrix, Horváth Bálint (2021): Erősíteni kell a digitális pénzügyi tudatosságot (2023.09.01.) URL: https://www.aszhirportal.hu/hu/hirek/erositeni-kell-a-digitalis-penzugyi-tudatossagot
Pál Zsolt: (2017) A pénzügyi kultúra aktuális kérdései, különös tekintettel a banki szolgáltatásokra. A közgazdaságtani-módszertani képzés fejlesztéséért Alapítvány, Miskolc (ISBN 978-615-80543-4).
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Dóra Barabásné Kárpáti, Gyöngyi Balázs, Bernadett Oroszné Ilcsik
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.