Удосконалення документування обліку, оподаткування та контролю розрахунків з покупцями на малому підприємстві з переходом на сучасні інформаційні системи та технології

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-7-192-202

Ключові слова:

документування, облік, оподаткування, контроль, розрахунки, покупці, інформаційні системи

Анотація

У наш час документування обліку та контролю не стоїть на місці, а постійно змінюється та удосконалюється. Паперові документи, які використовувались ще недавно, вже змінили свою форму та перешли в комп’ютерне середовище. За вимогами часу багато підприємств перейшли на використання сучасних українських інформаційних систем ведення обліку та проведення контролю, а головне – відмовились від використання російського програмного продукту. Українськи підприємства стали активно підтримувати вітчизняних виробників, а розробники залучати українських покупців до співпраці. Податки в Україні теж динамічне змінюються, враховуючи виклики часу. Отже, дослідження, яке пов’язано з удосконаленням документування обліку, оподаткуванням та контролем розрахунків з покупцями на малому підприємстві, завжди актуально. Метою контролю розрахунків з покупцями на малому підприємстві є перевірка оформлення первинних документів, правильності визначення заборгованості покупців та своєчасності отримання оплати від них, а також періодична звірка залишків заборгованості. Завданнями контролю розрахунків з покупцями на малому підприємстві є перевірка: первинних документів, правильності визначення заборгованості покупців та своєчасності отримання оплати від них, а також періодична звірка з ними щодо підтвердження достовірності залишків дебіторської заборгованості. Запропонована методика контролю розрахунків з покупцями на малих підприємствах, яка на відміну від існуючих включає: анкету, загальний план контролю, програму контролю, робочі документи. Запропонована методика контролю надасть змогу охопити перевірку первинних документів, правильність визначення заборгованості покупців та своєчасності отримання оплати від них, а також періодичну звірку з ними щодо підтвердження достовірності залишків дебіторської заборгованості. Це допоможе проводити перевірку з використанням інформаційних систем, дозволить вчасно виявити порушення, запобігти помилкам та фінансовим санкціям. Для удосконалення документування обліку та оподаткування розрахунків з покупцями на малих підприємствах запропоновані наступні форми: акт звірки розрахунків з покупцями, акт взаєморозрахунків з покупцями, відомість оподаткування розрахунків з покупцями. Це полегшіть заповнення документів, скоротить час на їх складання та внесення в інформаційну систему автоматизації обліку.

Посилання

Butynets F. F. (2002), Audit: assistant, PP "Ruta", Zhitomir, Ukraine.

Davidov G. M. (2004) Audit: assistant, Znannya, Kiev, Ukraine.

Kulakovska L.P., Picha Yu.V (2004). Organization and audit methodology: navch. pos_b., Karavela, Kiev, Ukraine.

Sopko V.V. (2006), Organization and methodology for conducting an audit: basic practical knowledge. Pos_bn., VD "Professional", Kiev, Ukraine.

Pilipenka I.I. (2015), Audit: assistant, DP “Inform.-analyt. agency", Kiev, Ukraine.

Makarenko A. P., Melikhova T. O., Chakalova N. S. Theory and methodology of documentation in the field of auditing: initial handbook, Zaporizhzhya: ZNU, 2020. 400 p.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-10-08

Номер

Розділ

Облік та фінанси