Важливість цінності бренду з позиції активів компанії

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-421-434

Ключові слова:

бренд, вартість бренду, методи оцінки бренду, бухгалтерський облік, фінансова звітність

Анотація

В результаті економічних і соціальних змін, що відбулися за останні кілька десятиліть, нематеріальні активи, включаючи бренд, відіграють все більш вирішальну роль в економіці, у формуванні стратегії та в бізнес-рішеннях компаній. Незважаючи на це, необхідно вказати на відсутність в існуючих підходах надійної моделі вимірювання вартості бренду в бухгалтерському обліку, а отже, її представлення у фінансовій звітності досі не врегульоване, хоча завдяки трансформації економіки та вимогам ринку багато методів оцінки бренду виникли як в теорії, так і на практиці. Використовуючи практичні приклади, мета цієї роботи полягає в тому, щоб вивчити важливість брендів у діяльності компаній, долю їх вартості порівняно з активами компаній, а також правомірність перешкод, сформульованих розробниками стандартів, які стверджують про відсутність надійної моделі вимірювання. Метод, який використовується в цьому дослідженні, є методом кейс-стаді, який належить до парадигм якісних польових досліджень. На прикладі двох відомих брендів було перевірено, що бренд відіграє важливу роль у бізнес-рішеннях компаній-власників. Досліджені дані також підкреслили, що вага вартості бренду є особливо важливою для відображення активів компаній у балансі, що доводить, що зацікавлені сторони компаній повинні отримувати інформацію про це. Крім того, було зроблено висновок, що стандартне відхилення результатів моделей, які в даний час використовуються компаніями з оцінки брендів, є занадто високим з точки зору потенційного визнання в балансі, тому рекомендовано представляти вартість бренду в інший спосіб. Вивчення вартості бренду інших компаній за допомогою методу прикладів має стати предметом подальших досліджень, які можуть стати основою для пошуку найбільш ефективного для зацікавлених сторін способу отримати інформацію про вартість бренду, тим самим усуваючи критику фінансової звітності. корисність у цьому відношенні.

Біографії авторів

Кіра Мартін, Будапештський університет Корвінус

PhD, доцент

Нандор Сіладі, Будапештський університет Корвінус

Магістрант

Посилання

Aaker, D. (2022). Brand Equity vs. Brand Value: What's the Difference? Available at: https://www.prophet.com/2022/01/brand-equity-vs-brand-value/ (accessed: 22.08.2022)

American Marketing Association (2021). Definitions of Marketing. Available at: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/ (accessed: 24.04.2021)

Australian Marketing Institute & Brand Finance (2011). Overview of ISO 10668: Brand Valuation - Requirements for Monetary Brand Valuation - 10 August 2011. Aavailable at: https://brandfinance.com/wp-content/uploads/1/iso_10668_overview.pdf (accessed: 21.08.2021)

Babbie, E. (2004). The practice of social research. Wadsworth Publishing Company, Belmont, CA.

Brand Finance (2012-2022). Global 500 reports. Available at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=83&year=1397 (accessed: 12.08.2022)

Dobre, A. (2013). Intangible assets as a source of competitiveness in the post-crisis economy. The role of brands. Theoretical and Applied Economics, Vol. 20, No. 12(589), pp. 127-138.

European Brand Institute (2012-2022). Global Top 100 Brand Corporations reports. Aavailable at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=221&year=1424 (accessed: 26.11.2022)

Interbrand (2012-2022). Best Global Brands reports. Available at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=37&year=1422 (accessed: 26.11.2022)

Kantar BrandZ. (2012-2021). Top 100 Most Valuable Global Brands reports. Available at: https://www.rankingthebrands.com/The-Brand-Rankings.aspx?rankingID=6&year=1377 (accessed: 12.08.2022)

Kantar BrandZ. (2022). Most Valuable Global Brands. Available at: https://www.kantar.com/campaigns/brandz/global (accessed: 12.08.2022)

Kwansa, F. A., Mayo, C., Demirciftci, T. (2008). The importance of intangible assets: trends and patterns. In: M. Olsen, J. Zhao, Handbook of hospitality strategic management, Butterworth-Heinemann, Oxford, pp. 181-202. DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-08-045079-7.00008-9

Lumen Learning (2021). Putting It Together: Marketing Mix. Available at: https://courses.lumenlearning.com/wmopen-introductiontobusiness/chapter/putting-it-together-marketing-mix/ (accessed: 12.11.2021)

Martin, K. (2011). A study of factors influencing the deviation between companies’ market value and book value in Hungary, Ph.D Thesis, Corvinus University of Budapest, Budapest.

McDonald's Corporation (2011-2021). Annual Reports on Form 10-K. Available at: https://corporate.mcdonalds.com/corpmcd/investors/financial-information.html (accessed: 12.08.2022)

Meyer, P. (2020). McDonald’s Marketing Mix (4Ps) Analysis. Available at: http://panmore.com/mcdonalds-marketing-mix-4ps-analysis (accessed: 03.10.2021)

Salinas, G., Ambler, T. (2009). A taxonomy of brand valuation practice: Methodologies and purposes. Journal of Brand Management, Vol. 17, No.1, pp. 39-61. DOI: https://doi.org/10.1057/bm.2009.14

Seetharaman, A., Nadzir, Z. A., Gunalan, S. (2001). A conceptual study on brand valuation. Journal of Product & Brand Management, Vol. 10, No. 4, pp. 243-256. DOI: https://doi.org/10.1108/EUM0000000005674

Taylor Wells (2021). What Coca-Cola Teaches Us About Price Acceptance And Innovative Pricing Strategies. Available at: https://taylorwells.com.au/price-acceptance/ (accessed: 19.09.2021)

The Coca-Cola Company (2011-2021). Annual Reports on Form 10-K. Available at: https://investors.coca-colacompany.com/filings-reports/annual-filings-10-k?form_type=10-K&year= (accessed: 12.08.2022)

Financial Accounting Standards 350 Intangibles – Goodwill and Other. Available at: https://asc.fasb.org/1943274/2147482568 (accessed: 28.12.2022)

Financial Accounting Standards 805 Business Combinations. Available at: https://asc.fasb.org/1943274/2147480013 (accessed: 28.12.2022)

Statement of Financial Accounting Concepts No. 5 Recognition and Measurement in Financial Statements of Business Enterprises. Available at: https://fasb.org/page/PageContent?pageId=/standards/concepts-statements.html.and https://fasb.org/Page/ShowPdf?path=Concepts_Statement_5_As_Amended.pdf (accessed: 28.12.2022)

Statement of Financial Accounting Concepts No. 8 Conceptual Framework for Financial Reporting Chapter 1, The Objective of General Purpose Financial Reporting. Available at: https://fasb.org/page/PageContent?pageId=/standards/concepts-statements.html.and https://fasb.org/Page/ShowPdf?path=Concepts+Statement+8%E2%80%94Chapter+1+%28As+Amended%29.pdf (accessed: 28.12.2022)

Statement of Financial Accounting Concepts No. 8 Conceptual Framework for Financial Reporting Chapter 3, Qualitative Characteristics of Useful Financial Information. Available at: https://fasb.org/page/PageContent?pageId=/standards/concepts-statements.html.and https://fasb.org/Page/ShowPdf?path=Concepts+Statement+8+Chapter+3+As+Amended.pdf (accessed: 28.12.2022)

Statement of Financial Accounting Concepts No. 8 Conceptual Framework for Financial Reporting Chapter 4, Elements of Financial Statements. Available at: https://fasb.org/page/PageContent?pageId=/standards/concepts-statements.html.and https://fasb.org/Page/ShowPdf?path=Concepts_Statement_8-Chapter_4-Elements.pdf (accessed: 28.12.2022)

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Бухгалтерський облік і оподаткування