Управління та вплив ЗМІ в кризових ситуаціях підприємств

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-5-21-32

Ключові слова:

менеджмент, підприємство, ЗМІ, комунікація, пропаганда, криза

Анотація

Добре організовані канали зв'язку, які забезпечують швидкий і ефективний потік інформації, є основою для розвитку позитивних відносин на різних рівнях управління в компанії. Спроба балансування в кризових ситуаціях зводиться до гри зі ЗМІ. ЗМІ грають із кризою чи формують і визначають їх? На це запитання достовірну відповідь не змогли б дати учасники ЗМІ, а також окремі групи, які мають можливість з ними співпрацювати. Немає підприємства, якого б не торкнулася криза. Тривалість кризової ситуації залежить від менеджменту, стейкхолдерів, громадськості, відносин із ЗМІ, загального стану економіки, навколишнього середовища та ряду факторів, які епізодично виникають і вимагають зусиль для пошуку виходу з кризи. По суті, криза — це подія з потенційно негативними наслідками, які впливають на організацію, компанію, галузь, державу, цільову аудиторію, продукти, послуги та ін. Засоби масової інформації відповідають за передачу важливої інформації, тому слід приділяти особливу увагу комунікації іноземних сторін, інструментам комунікації та функціям комунікації. Тут можна провести паралель між комунікацією та інформацією, оскільки все у функції ЗМІ ідеально проникає і набуває унікальної якості. З іншого боку, знаменитості, прихована реклама та соціальні мережі є одними з найпоширеніших сьогодні форм інформування широкого загалу про продукт чи послугу, сучасну молодь. Кризова комунікація — це інтерактивний процес, який можна визначити як обмін інформацією та думками до, під час і після спалаху кризових ситуацій. Менеджери з маркетингу часто вміють скористатися несприятливими умовами в економіці, природі, суспільстві, знайшовши рішення для подолання певних проблем. Метою дослідження є спостереження за впливом засобів масової інформації на функцію управління в кризових ситуаціях певних компаній на території Сербії, Республіки Хорватії та Боснії та Герцеговини, а також запропонувати заходи щодо дій у таких ситуаціях у майбутньому. У роботі використано результати попередніх досліджень у цій галузі. У дослідженні поставлено задачу визначити, якою мірою на території Республіки Хорватії, Сербії та Боснії та Герцеговини існує ця форма впливу, а також як вона використовується як позитивна чи негативна сторона публічності.

Біографія автора

Олександра Відовіч, Панєвропейський університет Апейрон

Доктор економічних наук, професор

Посилання

OSCE, (2022), Potreba medijskog sektora u BIH, Izvještaj o provedenom istraživanju javnog mšiljenja o potrebama medijskog sektora u BiH [The needs of the media sector in BiH, Report on the conducted survey of public opinion on the needs of the media sector in BiH], Prizma, ISBN 978-92-9234-047-6

Mikić, A., (2010), Umetnost komuniciranja [The art of communication], Beograd, Međunarodna naučna konferecija, Zbornik radova.

Tadić, D., (2017), PROPAGANDA I POLITIČKA KOMUNIKACIJA: ISTORIJA SAVEZNIŠTVA, 6. Medjunarodni skup Moc komunikacije, Beograd

Kolev D., Laketa L., Aničić J., (2017), MERENJE EFIKASNOSTI OGLAŠAVANJA POMOĆU NEUROMARKETINGA [MEASURING THE EFFECTIVENESS OF ADVERTISING USING NEUROMARKETING], POWERCOM 2017 Beograd, Srbija.

Đukić V. N., (2011), Marketing – tržišno usmjerena koncepcija [Marketing – a market-oriented concept], Grafomark, Laktaši,

Vukotić S., Milivojević T., Simić N., (2017), MARKETING KOMUNIKACIJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA [MARKETING COMMUNICATION ON SOCIAL NETWORKS], Moc komunikacije 2017, Beograd

Suša, B. (2009), Osnovi komuniciranja [Basics of communication]. Sremski Karlovci: Sekoom - books.

Blek , S. (2003), Odnosi s javnošću [Public relations]. Beograd: Clio.

Traut Dž., (2006), Marketing ekspert [Marketing expert], Asee books, Adižes books, Novi Sad, 2006.

Kedžo, Z., (2015) Povjerenje u medije i krizno komuniciranje: lokalni radio u izvanrednoj situaciji [Trust in the media and crisis communication: local radio in an extraordinary situation],Osijek, Hrvatska

Todić A., (2022). Kako komercijalizacija medija utiče na sadržaj koji publika dobija?, Filoblog, Beograd

Vidović A., Broćeta A., (2016). Tržišne komunikacije u funkciji unapređenja poslovanja kompanija [Market communications in the function of improving the business of the company], Moć Komunikacije 2016, Beograd, str. 256

Todić A. (2022) Kako komercijalizacija medija utiče na sadržaj koji publika dobija? How commercialization of the media affects the content the audience receives, Filoblog,

Broćeta A., Vidović A., (2017). Komercijalizacija medija u kriznim situacijama za preduzećem [commercialization of the media in crisis situations for the company], Moć komunikacije 2017, Beograd, Srbija

Latas A., (2016). Kašice pune pesticida. Inspektori prate povlačenje OPASNE "Juvitana" hrane za bebe, Blic, https://www.blic.rs/vesti/drustvo/kasice-pune-pesticida-inspektori-prate-povlacenje-opasne-juvitana-hrane-za-bebe/1kz1lfh (accessed:26.12.2023)

Mondo Agencija, Juvitana- spisak proizvoda koje ne treba kupovati https://mondo.ba/Magazin/Stil/a699200/Pesticidi-u-Juvitana-kasici-za-bebe.html (accessed:26.12.2023)

Ban J. U posljednje tri godine s polica trgovina u Hrvatskoj povučeno 304 proizvoda, https://www.poslovni.hr/hrvatska/o-rizicima-neispravne-hrane-ne-znamo-nista-4415071, https://www.mojportal.hr/aktualno/coca-cola-priznala-izolirani-slucaj-povezan-s-vodom-romerquelle-otvoreni-smo-za-istragu/ (accessed:27.12.2023)

Srpska info, (2023) SUMNJIVA TEČNOST "Coca-Cola" povlači 3 serije proizvoda u Hrvatskoj [SUSPICIOUS LIQUID] https://srpskainfo.com/sumnjiva-tecnost-coca-cola-povlaci-3-serije-proizvoda-u-hrvatskoj/

Agencija za nadzor nad tržištem u BiH, (2023), Preuzeto sa: https://tuzlanski.ba/infoteka/sa-trzista-u-bih-povuceno-vise-od-3-300-neispravnih-proizvoda/ (accessed: 27.12.2023)

Vidović A., Broćeta A., (2016). Tržišne komunikacije u funkciji unapređenja poslovanja kompanija [market communications in the function of improving the business of the company], Moć Komunikacije 2016, Beograd, str. 256

Your Europe, Neispravni proizvodi (2024), https://europa.eu/youreurope/business/dealing-with-customers/consumer-contracts-guarantees/defective-products/index_hr.htm (accessed:10.01.2024)

Agencija za nadzor nad tržištem BiH (2021, 2022, 2023), Izvjestaj agencije o radu, Bosna i Hercegovina, http://annt.gov.ba/Agencija/zakonodavstvo/default.aspx?id=369&langTag=hr-HR

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

Економіка та менеджмент