Аналіз ймовірності виникнення стратегічного розриву

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-5-86-95

Ключові слова:

стратегія, стратегічний розрив, ймовірність стратегічного розриву, стратегічні можливості підприємства, загальний показник стратегічного розриву

Анотація

Запропоновано методику дослідження стратегічного розриву на основі аналізу показника ймовірності стратегічного розриву, розрахованого на основі оцінки стратегічних можливостей підприємств. Виокремлено, згруповано і розкрито зміст стратегічних можливостей підприємства, що дасть змогу дослідити їхню важливість при формуванні і реалізації стратегії, проаналізувати вплив відхилення між їхніми фактичними і стратегічними значеннями на виникнення стратегічного розриву. Запропоновано загальний показник стратегічного розриву, що представлено у вигляді добутку відхилень у між значеннями стратегічних і реальних можливостей та їхніх важливостей при виборі стратегії. Застосування загального показника стратегічного розриву дасть змогу передбачити його утворення і запобігти його зростанню. Дослідження показника ймовірності стратегічного розриву з врахуванням основних можливостей підприємства внутрішнього і зовнішнього характеру сприятиме більш об’єктивній оцінці ефективності альтернативних стратегій підприємства за обраними показниками можливостей, що характеризують як внутрішній потенціал підприємства і здатність ефективно використовувати наявні ресурси та при потребі залучати додаткові, так і увесь спектр зовнішніх факторів. Застосування показника ймовірності стратегічного розриву підприємства сприятиме більш точній та об’єктивній їх оцінці у довгостроковій перспективі, повнішому врахуванню впливів факторів на формування розриву та пошуку шляхів його мінімізації. Результатом дослідження є те, що запропонована методика дасть змогу обрати стратегію, ймовірність виникнення стратегічного розриву у випадку реалізації якої є мінімальною. Зазначена методика буде корисною для застосування у сфері стратегічного планування і стратегічного управління підприємством, сприятиме дослідженню причин виникнення та наслідків існування стратегічного розриву, розробленню заходів з його усунення.

Біографія автора

Зоряна Коваль, Національний університет «Львівська політехніка»

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Babin, B., & Anderson, R. (2010). Multivariate data analysis 7th ed., Englewood Cliffs: Prentice Hall.

Baranovska, L. (2017). Mixed strategy Nash equilibrium in one game and rationality International Scientific and Practical Conference «WORLD SCIENCE». Proceedings of the III International Scientific and Practical Conference «Scientific Issues of the Modernity». No 5(21), Vol. 1. May. 4–8.

Bryman, A., & Bell, E. (2015). Business research methods. USA: Oxford University Press.

Carpenter, M. A., & Sanders, G. (2009). Strategic management: a dynamic perspective concepts. Upper Saddle River, NJ: Pearson International.

David, F. (2011). Strategic Management: Concepts and Cases 13th ed. Essex: Pearson Education Limited.

Lokhman N.V. (2017) GAP-analiz dosjaghnennja cilej orghanizacijnoji dijaljnosti pidpryjemstva [GAP-analysis of achievement of goals of organizational activity of enterprise] Development strategy of science and education: Collection of scientific articles. Namur: Fidelite editions. 106–109.

Aurelia, S., Cardonib, A., Baldoc, M. D., & Lombardid, R. (2018). The balanced scorecard logic in the management control and reporting of small business company networks: A case study. Journal of Accounting and Management Information Systems. No. 17(2). 191–214. DOI: https://doi.org/10.24818/jamis.2018.02001

Gonzalez, A., Rodriguez, Y., & Sossa, A. (2017). Leadership and Governance Decisions in Family Business Performance: An Application of Fuzzy Sets Logic. Journal of Small Business Strategy. No. 27(1). Pp. 51–66.

Sitnicki, M., Netreba, I. (2020). Interdependence Assessing for Networked Readiness Index Economic and Social Informative Factors. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 6. №2. 47–53

Elshamly, A. B. (2013). Developing a strategic framework in small and medium sized enterprises (SMEs). A PhD thesis submitted to the University of Gloucestershire.

Koval, Z. (2023). Vector of the effectiveness of the company's strategy. The level of development of science and technology in the XXI century: Economics, Management and Marketing, Tourism, Education, Psychology, Geography, Philology, History, Art History. Monographic series «European Science». Book 22. Part 2. 74-81 DOI: https://doi.org/10.25205/1818-7919-2023-22-2-74-81

Koval, Z. (2023). Strategic opportunities of the enterprise and their assessment in conditions of uncertainty of the external environment. Modern Engineering and Innovative Technologies, 2(29-02), 35–43.

Sitnicki, M., Netreba, I. (2020). Interdependence Assessing for Networked Readiness Index Economic and Social Informative Factors. Baltic Journal of Economic Studies. Vol. 6. №2. 47–53. DOI: https://doi.org/10.30525/2256-0742/2020-6-2-47-53

Moroz, L., Khoma, I., Horyslavets, P. (2021). Modeling of production processes with regeneration for ensuring enterprise competitiveness. Mathematical Modeling and Computing. Vol. 8, № 1. 78–88. DOI: https://doi.org/10.23939/mmc2021.01.078

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

Економіка та менеджмент