Маркетинговий підхід у розробці системи управління талантами

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-5-163-178

Ключові слова:

система управління персоналом, маркетингові інструменти у системі управління персоналом, внутрішній маркетинг, мотивація персоналу, навчання та утримання персоналу

Анотація

Розробка та реалізація ефективної стратегії управління є ключовим етапом для компаній через поточну економічну кризу, наслідки недавніх пандемій та зростання конкуренції. Поточний стан економіки робить внутрішню стабільність і пом'якшення зовнішніх шоків ключовими віхами стратегії. Систематизація літературних джерел і підходів свідчить про те, що бізнес стає все більш складним, в той же час, бізнес-процеси вимагають наявності людських ресурсів (HR) і лідерських стратегій. Незважаючи на розвиток ІТ та впровадження ІТ-практик у більшість сфер господарської діяльності управління людськими ресурсами значно ускладнилось. Здатність адаптуватися до постійно мінливого бізнес-середовища, гнучкість і маневреність стає однією з найважливіших рис сучасної системи управління. Гнучкість системи залежить від системи управління талантами (TMS), якості людських ресурсів (HR) і людського капіталу (HC) співробітників. Основною метою даної статті є обґрунтування теоретичних, методичних і практичних рекомендацій щодо використання інструментів маркетингу в управлінні персоналом підприємства. Відповідно, результат дослідження спрямований на побудову сучасної системи управління персоналом підприємства. Методичним інструментарієм дослідження системи управління персоналом є: метод аналізу та синтезу; за допомогою методу порівняння досліджено теоретичні основи поняття «управління персоналом», здійснено порівняння фінансових показників емпіричної бази дослідження; використання графічного методу виявилося доцільним при побудові діаграм на основі методології управління персоналом в організації та діаграм організаційної структури управління підприємством.

Співробітники є фундаментальною складовою кожної компанії, а ефективний менеджмент є ключовим елементом фінансової стабільності та успіху компанії. TMS - це складний процес, який вимагає точного планування для забезпечення прибутковості компанії. Наразі, KMS стає одним з найцінніших компонентів TMS, завдяки підвищенню цінності інформації та досвіду. Такі ортодоксальні компоненти KMS, як: рекрутинг, навчальний модуль, навчання співробітників, недостатні для того, щоб HR був задіяний. Все більше і більше провідних компаній у всьому світі використовують маркетингові інструменти як частину своїх KMS і TMS, щоб вирішити поточні виклики HR. Впровадження маркетингових інструментів і практик має на меті забезпечити оптимальне використання кадрів, а також створити конкурентну перевагу компанії за рахунок підвищення загальної ефективності співробітників.

Згідно з основами HR-маркетингу, працівник повинен мати не тільки засоби виробництва (обладнання), але й мати визначені цілі та орієнтири щодо їх досягнення, а також бути поінформованим про цілі та бачення компанії. Це дозволяє HR компанії рости та розвивати свій HC, бачити свій шлях розвитку в компанії та залишатися мотивованим протягом своєї кар’єри. Поєднання традиційних HR та маркетингових практик дозволяє як роботодавцю, так і працівникам отримати значні переваги, такі як: усунення втрати часу, зниження плинності персоналу, а також підвищення рівня утримання.

Біографії авторів

Сергій Савченко, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

Доктор економічних наук, професор

Олена Cукач, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

Кандидат економічних наук, доцент

Денис Алімов, JLL Technologies

Технічний менеджер

Наталія Аблязова, Східноєвропейський університет імені Рауфа Аблязова

Кандидат економічних наук

Посилання

Kalinichenko, L., Shumilo, O. & Kulimakin, Y. (2020). The Personnel Component of Economic Resilience of a Retail Enterprise. The Problems of Economy,1, 138-143. [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32983/2222-0712-2020-1-138-143

Moczydłowski J. (2004), Kapitał ludzki przedsiębiorstwa a ocena jego wartości [w:] A. Kopczuk, Wiarygodność ekonomiczna przedsiębiorstwa – ocena i kształtowanie, Wydawnictwo Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania, Białystok. [in Polish]

Staff. (2002). Legal encyclopedia: [in 6 volumes] / ed. col.: Yu. S. Shemshuchenko (rep. ed.) [etc.]. Kyiv. [in Ukrainian]

Bazhan, I. (2003). The essence of the category "labor potential" and its economic nature. Formation of market relations in Ukraine, 1 (20), 69-73. [in Ukrainian]

Goldfarb, A. (2004). The Environment of the Formation and Realization of the Industrial Potential of the Industrial Enterprise. Communal Economy of the Cities. Kyiv: Technique, 59, 231-238. (Series: Economic Sciences). [in Ukrainian]

Krushelnytska, O. & Melnychuk, D. (2006). Personnel Management. Kyiv: Condor. [in Ukrainian]

Balabanova, L. & Sardak, O. (2011). Personnel Management. Kyiv: ZUL. [in Ukrainian]

Oliynyk, S. (2013) Theory and practice of personnel management: a textbook. Kh.: NUA. [in Ukrainian]

Danyuk, V. and at. (2013). Personnel management: textbook. K.: KNEU; Kramatorsk: NKMZ. [in Ukrainian]

Owen, R. (1813). A New View of Society: or, Essays on the principle of the formation of the human character and the application of the principle to practice London. Cadell and Davies. 4 parts in one volume [in English]

Partyka, I. (2015). Modern approaches to personnel management in innovative ambushes. Global and national economic problems, 8, 559-561. [in English]

Armstrong, M. (2017). Practice of human resource management; 10th ed. [in English]

Milkovich, G. & Boudreau, J. (1997). Human Resource Management, 8th edition, USA IRWIN. [in English]

Susan, M. (2020). Heathfield What Is Personnel Management? Available from: https://www.liveabout.com/personnel-management-1917581 [in English]

Flippo, E. (1976). Principles of Personnel Management. McGraw-Hill.

Vynohradskyj, M., Vynoghradsjka, A., & Shkanova, A. (2009). Upravlinnja personalom. Kyiv: Centr uchbovoji literatury. [in Ukrainian]

Lynenko, A., & Shevchenko, O. (2008) The essence and analysis of the company's personal in terms of its effectiveness. State and regions. Serija: Ekonomika ta pidpryjemnyctvo, 4, 111–116. [in Ukrainian]

Mishra, T. (2022). Human Resource Management and Internal Marketing (1st ed.). Routledge. [in English] DOI: https://doi.org/10.4324/9781003266013-1

Kotler, P. (1991). Marketing Management – Analysis, Planning, Implementation and Control. 7th ed., Prentice Hall, Englewood Cliffs, NJ. [in English]

Ahmed, P. & Rafiq, M. (2003). Internal marketing issues and challenges. European Journal of Marketing, 37, 9. 1177-86. [in English] DOI: https://doi.org/10.1108/03090560310498813

Davis, T. (2001). Integrating internal marketing with participative management. Management Decision, 39, 1. 121-132. [in English] DOI: https://doi.org/10.1108/EUM0000000005418

Tansuhaj, P., Randall, D. & McCullough, J. (1991). Applying the internal marketing concept within large organizations: as applied to a Credit Union. Journal of Professional Services Marketing, 6, 2. 193-202. [in English] DOI: https://doi.org/10.1300/J090v06n02_14

Jenkins, M. & Thomlinson, P. (1992). Organizational commitment and job satisfaction as predictors of employee turnover intentions. Management Research News, Vol. 15, No. 10, pp. 18-22. [in English] DOI: https://doi.org/10.1108/eb028263

Schlessenger, L. & Heskett, J. (1991). Breaking the cycle of failure in services. Sloan Management Review, 32, 3. 17-28. [in English]

Kumar, A. (2017). Enhancing business performance through talent management systems and positive thought action, skills and knowledge: an empirical study in the Indian IT sector. International Journal of Marketing and Technology, 7, 85-100. [in English]

Midot Information Center. Available from: www.midot.com. [in English]

Birt, J. (2023). Hard Skills vs. Soft Skills: What's the Difference? Available from: https://www.indeed.com/career-advice/resumes-cover-letters/hard-skills-vs-soft-skills [in English]

Kirkpatrick, D. (1954). Evaluating Human Relations Programs for Industrial Foremen and Supervisors. Available from: https://www.kirkpatrickpartners.com/the-kirkpatrick-model/ [in English]

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-06-27

Номер

Розділ

Економіка та менеджмент