Результати бібліометричного аналізу тем стратегічного управління у публікаціях періоду Covid-19
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-5-179-201Ключові слова:
Стратегічне управління, COVID 19, стратегічні компетентності, бібліометрична карта, стреси, стійкість, бізнес-системи, ринкова конкуренція, технологіїАнотація
Стратегічне управління є важливою компетентністю, якою повинні оволодіти стратеги та організації, незалежно від того, чи є вони частинами машинобудівних підприємств, сільськогосподарського сектору, вищих навчальних закладів, приватного чи державного секторів. Ефективне стратегічне управління потребує не лише мікроменеджменту з боку генеральних директорів та вищого керівництва, але й фундаментальних політик або стратегій, які схвалюються як критично важливі для виконання вимог організаційної ефективності та надання можливості організації досягти конкурентних переваг. Бібліометрична аналітика в цьому дослідженні пропонує послідовне розуміння того, що організації повинні зосередитися на своєму стратегічному управлінні шляхом інтеграції набору стратегічних тем. Кожна тема, у загальному сенсі, демонструє потенційні напрямки, сильні та слабкі сторони, обсяг компетенції та виклики, з якими наразі стикаються або з якими доведеться мати справу організації. Базуючись на постійній взаємодії організацій із різними типами середовища, стратегічне управління вимагає гнучкої адаптації до невизначеності. Таким чином, потрібно постійно відслідковувати і розуміти, які стратегічні теми чи напрями з’явилися в літературі. Це дослідження має на меті визначити, на яких темах стратегічного управління були зосереджені організації та науковці в період пандемії COVID-19. В основі методології лежить бібліометричний підхід. Проаналізовано 28 996 статей ScienceDirect, з фокусом на публікаціях, що містять «стратегічне управління» як ключове слово, для усвідомлення основних тенденцій у літературі. Програмне забезпечення VOSviewer дозволило візуально представити спільне використання ключових слів і співцитат у наукових статтях. Використовуючи обширну базу даних Sciencedirect.com, бібліометричний метод дозволив виділити п’ять відмінних тем або кластерів стратегічного управління: (1) стратегічні компетенції; (2) стреси та цілі стійкості; (3) бізнес-системи — управління аналітикою даних, циркулярна економіка та SCM; (4) ринкова конкуренція; і (5) управління технологіями та енергією, оптимізація витрат і попиту. У статті розкриваються ці ключові кластери стратегічного управління, серед яких акцентовано на новій концепції «стратегічні компетентності», що охоплюють когнітивні та поведінкові навички, важливі для розробки адаптивних бізнес-систем. Дослідження підкреслює важливість взаємозв’язку стратегічних компетенцій із такими сферами, як стреси та цілі сталого розвитку, ринкова конкуренція та управління технологіями для сталої конкурентної переваги в динамічних умовах. Результати дослідження можуть дати поштовх до розвитку нових теоретичних і практичних уявлень як важливий внесок у сферу стратегічного управління (SM).
Посилання
Murcia, N.N.S., Ferreira, F.A.F., & Ferreira, J.F.M. (2022). Enhancing strategic management using a quantified VRIO: adding value with the MCDA approach. Technological Forecasting & Social Change, 121251. Doi: 10.1016/j.techfore.2021.121251. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2021.121251
Tsendsuren, C., Yadav, P.L., Han, S.H., & Kim, H. (2021). Influence of product market competition and managerial competency on corporate environmental responsibility: evidence from the US. Journal of Cleaner Production, 304, 127065. Doi: 10.1016/j.jclepro.2021.127065. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2021.127065
El-Akruti, K., Dwight, R., & Zhang, T. (2013). The strategic role of engineering asset management. International Journal of Production Economics, 146, 227-239. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijpe.2013.07.002
Belhadi, A., Kamble, S., Benkhati, I., Gupta, S., & Mangla, S.M. (2023). Does strategic management of digital technologies influence electronic word-of-mouth (eWOM) and customer loyalty? Empirical insights from B2B platform economy. Journal of Business Research, 156, 113548. Doi: 10.1016/j.jbusres.2022.113548. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113548
Van Oers, L., Feola, G., Runhaar, H., & Moors, E. (2023). Unlearning in sustainability transitions: insights from two Dutch community-supported agriculture farms. Environmental Innovation and Societal Transitions, 46, 100693. Doi: 10.1016/j.eist.2023.100693. DOI: https://doi.org/10.1016/j.eist.2023.100693
Narayanan, V.K., Zane, L.J., & Kemmerer, B. (2011). The cognitive perspective in strategy: an integrative review. Journal of Management, 37(1), 305-351. DOI: https://doi.org/10.1177/0149206310383986
Bouldgarides, J.D., & Rowe, A.J. (1983). Success patterns for women managers. Business Forum, Spring, 22-24.
Napshin, S.A., & Marchisio, G. (2017). The Challenges of teaching strategic management: including the institution based view. The International Journal of Management Education, 15, 470-480. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijme.2017.07.004
Kenworthy, T.P., & Verbeke, A. (2015). The future of strategic management research: assessing the quality of theory borrowing. European Management Journal, 33, 179-190. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2015.03.007
Saputra, N., Sasanti, N., Alamsjah, F., & Sadeli, F. (2022). Strategic role of digital capability on business agility during COVID-19 era. Proceda Computer Science, 197, 326-335. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2021.12.147
Koseoglu, M.A., Wong, A.K.F., Kim, S., & Song, S.Y. (2022). Tracing knowledge creation and dissemination of strategic management research in hospitality scholarship from 1960 to 2020. International Journal of Hospitality Management, 104, 103247. Doi: 10.1016/j.ijhm.2022.103247. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103247
Zhang, Q., Gao, B., & Luqman, A. (2022). Linking green supply chain management practices with competitiveness during COVID 19: the role of big data analytics. Technology in Society, 70, 102021. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techsoc.2022.102021
Naeini, A.B., Zamani, M., Daim, T.U., Sharma, M., & Yalcin, H. (2022). Conceptual structure and perspectives on innovation management: a bibliometric review. Technological Forecasting & Social Change, 185, 122052. Doi: 10.1016/j.techfore.2022.122052. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.122052
Ragazou, K., Passas, I., Garefalakis, A., & Dimou, I. (2022). Investigating the research trends on strategic ambidexterity, agility, and open innovation in SMEs: perceptions from bibliometric analysis. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8, 1-18. Doi: 10.3390/joitmc8030118. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc8030118
Fernandes, C.I., Veiga, P.M., Ferrira, J.J., & Rammal, H.G. (2022). Assessing strategic leadership in organizations: using bibliometric data to develop a holistic model. Journal of Business Research, 141, 646-655. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.11.067
Kumar, S., Chavan, M., & Pandey, N. (2023). Journal of international management: a 25-year review using bibliometric analysis. Journal of International Management, 29, 100988. Doi: 10.1016/j.intman.2022.100988. DOI: https://doi.org/10.1016/j.intman.2022.100988
Onjewu, A.K.E., & Koliousis, I. (2023). Blockchain agency theory. Technological Forecasting & Social Change, 191, 122482. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.122482
Zhang-Zhang, Y.Y., Rohlfer, S., & Varma, A. (2022). Strategic people management in contemporary highly dynamic VUCA contexts: a knowledge worker perspective. Journal of Business Research, 144, 587-598.
Sharma, G.D., Kraus, S., Srivastava, M., Chopra, R., & Kallmuenzer, A. (2022). The changing role of innovation for crisis management in times of COVID-19: an integrative literature review. Journal of Innovation & Knowledge, 7, 100281. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100281
Vera, D., Bonardi, J.P., Hitt, M.A., & Withers, M.C. (2022). Extending the boundaries of strategic leadership research. The Leadership Quarterly, 33, 101617. Doi: 10.1016/j.leaqua.2022.101617. DOI: https://doi.org/10.1016/j.leaqua.2022.101617
Bonfanti, A., Vigolo, V., Yfantidou, G., & Gutuleac, R. (2023). Customer experience management strategies in upscale restaurants: Lessons from the COVID-19 pandemic. International Journal of Hospitality Management, 109, 103416. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2022.103416
Zhang, J., Xie, C., & Morrison, A.M. (2021). The effect of corporate social responsibility on hotel employee safety behavior during COVID-19: the moderation of belief restoration and negative emotions. Journal of Hospitality and Tourism Management, 46, 233-243. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2020.12.011
Tempel, A., & Walgenbach, P. (2007). Global standardization of organizational forms and management practices? What new institutionalism and the business-systems approach can learn from each other. Journal of Management Studies, 44, 1-24. DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-6486.2006.00644.x
March, J., & Olsen, J. (1989). Rediscovering institutions: the organizational basis of politics. New York: Free Press.
Peters, B.G. (1999). Institutional theory in political science: the new institutionalism. London: Pinter.
Sergeeva, N., & Kapetanaki, E. (2022). Corporate social responsibility as a strategic narrative: the cases of UK project-based organizations. Project Leadership and Society 3, 100073. Doi: 10.1016/j.plas.2022.100073. DOI: https://doi.org/10.1016/j.plas.2022.100073
Struckell, E., Ojha, D., Patel, P.C., & Dhir, A. (20220. Strategic choice in times of stagnant growth and uncertainty: an institutional theory and organizational change perspective. Technological Forecasting & Social Change, 182, 121839. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.121839
Yin, K., Zhang, K., & Huang, C. (2022). Institutional supply, market cultivation, and the development of marine strategic emerging industries. Marine Policy, 139, 105045. DOI: https://doi.org/10.1016/j.marpol.2022.105045
Penarroya-Farell, M., & Miralles, F. (2022). Business model adaptation to the COVID-19 crisis: strategic response of the Spanish cultural and creative firms. Journal of Open Innovation, 8(39), Doi: 10.3390/joitnc8010039. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc8010039
Ziakkas, D., Suckow, M.W., & Pechlivanis, K. (2022). The implementation of competency-based training and assessment (CBTA) framework in aviation manpower planning. Transportation Research Procedia, 66, 226-239. DOI: https://doi.org/10.1016/j.trpro.2022.12.023
Gonzalez-Serrano, M.H., Santos, M.A.D., Sendra-Garcia, J., & Calabuig, F. (2023). Sports entrepreneurship during COVID-19: technology as an ally to maintain the competitiveness of small businesses. Technological Forecasting & Social Change, 187, 122256. DOI: https://doi.org/10.1016/j.techfore.2022.122256
Ilinova, A., Dmitrieva, D., & Kraslawski, A. (2021). Influence of COVID-19 pandemic on fertilizer companies: the role of competitive advantages. Resources Policy, 71, 102019. DOI: https://doi.org/10.1016/j.resourpol.2021.102019
Barney, J. (1991). Firm resources and sustainable competitive advantage. Journal of Management, 17(1), 99-120. DOI: https://doi.org/10.1177/014920639101700108
Czakon, W., Klimas, P., Kawa, A., & Kraus, S. (2023). How myopic are managers? Development and validation of a multidimensional strategic myopia scale. Journal of Business Research, 157, 113573. Doi: 10.1016/j.jbusres.2022.113673. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113573
DiMaggio, P.J., & Powell, W.W. (1983). The iron cage revisited: institutional isomorphism and collective rationality in organizational fields. American Sociological Review, 48(2), 147-160. DOI: https://doi.org/10.2307/2095101
Montas, M.C., Klasa, K., van Ginneken, E., & Greer, S.L. (2022). Strategic purchasing and health systems resilience: lessons from COVID-19 in selected European countries. Health and Policy, 136, 853-864. DOI: https://doi.org/10.1016/j.healthpol.2022.06.005
El-Said, O.A., Smith, M., Al-Yafaei, Y., & Abdul Salam, S.A. (2023). From complexity to evolution: mapping resilience management practices in the hospitality industry during the COVID-19 crisis. International Journal of Hospitality Management, 110, 103435. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2023.103435
Chofreh, A.G., Goni, F.A., Klemes, J.J., Moosavi, S.M.S., Davoudi, M., & Zeinalnezhad, M. (2021). Covid-19 shock: development of strategic management framework for global energy. Renewable and Sustainable Energy Reviews, 139, 110643, Doi: 10.1016/j.rser.2020.110643. DOI: https://doi.org/10.1016/j.rser.2020.110643
Ayud, S., Ayob, S.M., Tan, C.W., Taimoor, M., Ayud, L., Bukar, A.L., & Daud, M.Z. (2022). Analysis of energy management schemes for renewable-energy-based smart homes against the backdrop of COVID-19. Sustainable Energy Technologies and Assessments, 52, 102136. DOI: https://doi.org/10.1016/j.seta.2022.102136
Tripathi, G.K., Bundela, P., Soni, A., & Dixit, P. (2023). Chapter 15- utilization of AI and IoT-based smart nanosystems for the control and management of COVID-10 pandemic. In Smart nanomaterials to combat the spread of viral infections (pp. 345-364). Advanced Strategies for the prevention of viral infections. Doi: 10.1016/B978-0-323-99148—3-00014-5. DOI: https://doi.org/10.1016/B978-0-323-99148-3.00014-5
Chen, L.C., Liu, H., Zhou, Z., Chen, M., & Chen, Y. (2022). IT-business alignment, big data analytics capability, and strategic decision-making: moderating roles of event criticality and disruption of COVID-19. Decision Support Systems, 161, 113745. DOI: https://doi.org/10.1016/j.dss.2022.113745
Kim, Y.K., Yoon, W.C., Lee, Y., Poncelet, J.L., Dolcemascolo, G., & Sohn, H.G. (2022). A strategic response map for cascading pandemics: lessons learned from the response of COVID-10 in the republic of Korea. Progress in Disaster Science, 13, 100214. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pdisas.2022.100214
Cheng, J., Huang, D., & Wu, Y. (2023). Managerial perception on competition and strategic R&D decisions. Economic Modeling, 123, 106281. DOI: https://doi.org/10.1016/j.econmod.2023.106281
Chen, C.H., Ishida, J., & Mukherjee, A. (2023). Pioneer, early follower or late entrant: entry dynamics with learning and market competition. European Economic Review, 152, 104360. DOI: https://doi.org/10.1016/j.euroecorev.2022.104360
Takacs, F., Brunner, D., & Frankenberger, K. (2022). Barriers to a circular economy in small- and medium-sized enterprises and their integration in a sustainable strategic management framework. Journal of Cleaner Production, 362, 132227. Doi: 10.1016/j.jclepro.2022.132227. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.132227
Palmie, M., Ruegger, S., & Parida, V. (2023). Microfoundations in the strategic management of technology and innovation: definitions, systematic literature review, integrative framework, and research agenda. Journal of Business Research, 154, 113351. Doi: 10.1016/j.jbusres.2022.113351.4 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.113351
Brundin, E., Liu, F., & Cyron, T. (2022). Emotions in strategic management: a review and future research agenda. Long Range Planning, 55, 102144. Doi: 10.1016/j.lrp.2021.102144. DOI: https://doi.org/10.1016/j.lrp.2021.102144
Hambrick, D.C., & Wowak, A.J. (2021). Strategic leadership. In I.M. Duhaime, M.A. Hityt, & M.A. Lyles (Eds.). Strategic management: state of the field and its future (pp. 337-353). New York, NY: Oxford University Press. DOI: https://doi.org/10.1093/oso/9780190090883.003.0019
Barney, J. (2001). Resource-based theories of competitive advantage: a ten-year retrospective on the resource-based view. Journal of Management, 27(6), 643-650. DOI: https://doi.org/10.1016/S0149-2063(01)00115-5
Ciolacu, M.I., Mihailescu, B., Rachbauer, T., Hansen, C., Amza, C.G., & Svasta, P. (2023). Fostering engineering education 4.0 paradigm facing the pandemic and VUCA world. Procedia Computer Science, 217, 177-186. DOI: https://doi.org/10.1016/j.procs.2022.12.213
Faroque, A.R., Torkkeli, L., Sultana, H., & Rahman, M. (2022). Network exploration and exploitation capabilities and foreign market knowledge: the enabling and disenabling boundary conditions for international performance. Industrial Marketing Management, 101, 258-271. DOI: https://doi.org/10.1016/j.indmarman.2021.12.013
Porter, M.E. (2008). The five competitive forces that shape strategy. Harvard Business Review, 86(1), 78-93.
Ireland, R.D., & Webb, J.W. (2009). Crossing the great divide of strategic entrepreneurship: transitioning between exploration and exploitation. Business Horizons, 52, 469-479. DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.05.002
Lendowski, E., Grotenhermen, J.G., Jurgenschellert, B., & Schewe, G. (2022). The role of organizational drivers of exploration and exploitation – market dynamism as a contingency factor. European Management Journal. Doi: 10.1016/j.emj.2022.03.005. DOI: https://doi.org/10.1016/j.emj.2022.03.005
Nielsen, B.B., & Gudergan, S. (2012). Exploration and exploitation fit and performance in international strategic alliances. International Business Review, 21, 558-574. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ibusrev.2011.07.001
Nayak, B., Bhattacharyya, S.S., & Krishnamoorthy, B. (2022). Exploring the black box of competitive advantage – an integrated bibliometric and chronological literature review approach. Journal of Business Research, 139, 964-982. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.10.047
Azizi, M.R., Atlasi, R., Ziapour, A., Abbas, J., & Naemi, R. (2021). Innovative human resource management strategies during the COVID-19 pandemic: a systematic narrative review approach. Heliyon, 7, e7233. DOI: https://doi.org/10.1016/j.heliyon.2021.e07233
Le, D., & Phi, G. (2021). Strategic responses of the hotel sector to COVID-19: toward a refined pandemic crisis management framework. International Journal of Hospitality Management, 94, 102808. Doi: 10.1016/j.ijhm.2020.102808. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102808
Tan, C.C. (2023). Бібліометричний картографічний аналіз компетенцій, адаптованих до промисловості 4.0 та 5.0 на основі літератури про великі дані: наслідки для кар’єрної орієнтації. Big data literature-based bibliometric mapping analysis for competences adaptable to industry 4.0 and 5.0: implications for career orientation. Acta Academiae Beregsasiensis. Economics, 4(4), 578-590. Doi: 10.58423/2786-6742/2023-4-578-590. DOI: https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-578-590
Powell, T.C., Lovallo, D., & Fox, G.R. (2011). Behavioral strategy. Strategic Management Journal, 32(13), 1369-1386. DOI: https://doi.org/10.1002/smj.968
Messabia, N., Fomi, P.R., & Kooli, C. (2022). Managing restaurants during the COVID-19 crisis: innovating to survive and prosper. Journal of Innovation & Knowledge, 7, 100234. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jik.2022.100234
Eryarsoy, E., Kilic, H.S., Zaim, S., & Doszhanova, M. (2022). Assessing IoT challenges in supply chain: a comparative study before and during- COVID-19 usign internal valued neutrosophic analytic hierarchy process. Journal of Business Research, 147, 108-123. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2022.03.036
Ullah, M., Zahid, M., All-e-Razza Rizvi, S.M., Qureshi, Q.G.M., & Ali, F. (2022). Do green supply chain management practices improve organizational resilience during the COVID-19 crisis? A survival analysis of global firms. Economics Letters, 219, 110802. DOI: https://doi.org/10.1016/j.econlet.2022.110802
Chon, M., & Kim, S. (2022). Dealing with the COVID-19 crisis: theoretical application of social media analytics in government crisis management. Public Relations Review, 48, 102201. DOI: https://doi.org/10.1016/j.pubrev.2022.102201
Zhang, Y.Y., Rohlfer, S., & Varma, A. (2022). Strategic people management in contemporary highly dynamic VUCA contexts: a knowledge worker perspective. Journal of Business Research, 144, 587-598. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jbusres.2021.12.069
Nath, O., Kumar, S., Sharma, V., Meena, M.L., & Jain, R. (2023). Design of strategic framework for green sustainable practices in e-commerce companies. Materials Today: Proceedings. Doi: 10.1016/j.matpr.2023.03.032. DOI: https://doi.org/10.1016/j.matpr.2023.03.032
Fedushko, S., & Ustyianovych, T. (2022). E-commerce customers behavior research using cohort analysis: a case study of COVID-19. Journal of Open Innovation: Technology, Market, and Complexity, 8(2), Doi: 10.3390/joitmc80100012. DOI: https://doi.org/10.3390/joitmc8010012
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Chai Ching Tan, Datao’ Syed Ahmad Al-Idrus Syed Azuan, Nina Poyda-Nosyk
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.