Розвиток ринку та споживчі тенденції в кондитерській промисловості Польщі
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2024-7-275-287Ключові слова:
ринок кондитерських виробів, кон’юнктура ринку, розвиток, стан, інфраструктура, споживання, експорт, імпортАнотація
Польський ринок кондитерських виробів відноситься до одного з найрозвиненіших та динамічних ринків в світі. Протягом останніх років польська харчова промисловість зіткнулася з різким зростанням витрат на виробництво та реалізацію продукції, порушення ланцюгів поставок сировини, витратних матеріалів та упаковки, а також втратою традиційних ринків збуту через війну в Україні. Дослідження особливості польського ринку кондитерських виробів дозволило оцінити основні індикатори польського ринку кондитерських виробів всіх категорій, а також його обсяги та тенденції.
У статті проаналізовано ситуацію на польському ринку кондитерських виробів, зокрема виробництво, експорт, імпорт, споживання, географічне розташування ринку, рівень конкуренції, рівень розвитку виробничої й транспортної інфраструктури ринку. Зроблено висновки, що протягом 2022 року відбулось зростання на 12% обсягів виробництва кондитерської продукції всіх категорій, а також виробництво польських борошняних кондитерських виробів також зросло на 19,3%. В той же час темпи зростання виготовлення какао-містких та цукристих солодощів становили відповідно 3,8% та 6,8%. Польськими виробниками близько 50-70% виготовленої продукції експортується, а протягом 2022 року з Польщі було експортовано рекордну кількість продукції, що перевищило аналогічний показних попереднього року на 13,8%. Водночас, незважаючи на наявність розвиненого внутрішнього виробництва кондитерської продукції в Польщі, обсяги імпортних постачань традиційно залишаються високими й у 2022 році зріс на 7,8%. Водночас рівень конкуренції на польському внутрішньому ринку борошняних, какао-містких/шоколадних та цукристих кондитерських виробів оцінено як високий. Рівень виробничої інфраструктури ринку та транспортна інфраструктура, оцінено як розвинена.
Посилання
Arkolakis, C. (2010), Market Penetration Costs and the New Consumers Margin in International Trade. Journal of Political Economy, Vol. 118, N. 6, Pp. 1151–1199, URL: https://doi.org/10.1086/657949 DOI: https://doi.org/10.1086/657949
Baldwin, R., Harrigan J. (2011), Zeros, Quality, and Space: Trade Theory and Trade Evidence, American Economic Journal: Microeconomics, 3 (2), Pp. 60–88, URL: https://doi.org/10.1257/mic.3.2.60 DOI: https://doi.org/10.1257/mic.3.2.60
Bernard, A. B., Redding, S. J., Schott, P. K. (2011), The Quarterly Journal of Economics, Volume 126, Issue 3, Pp. 1271–1318. URL: https://doi.org/10.1093/qje/qjr021 DOI: https://doi.org/10.1093/qje/qjr021
Comite, F. Di, Thisse, J.–F., Vandenbussche, H. (2014), Verti–zontal differentiation in export markets, Journal of International Economics, Vol. 93, Issue 1, Pр. 50–66 URL: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2014.01.010. DOI: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2014.01.010
Eckel, C., Neary, J.P. (2010), Multi–product firms and flexible manufacturing in the global economy, Review of Economic Studies, Vol. 77, Issue 1, Pp. 188–217. URL: https://doi.org/10.1111/j.1467–937X.2009.00573.x DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-937X.2009.00573.x
Flach, L., Unger, F. (2022), Quality and gravity in international trade, Journal of International Economics, Vol. 137, 103578. URL: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2022.103578 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2022.103578
Hallak, J. C., Sivadasan, J. (2013), Product and process productivity: Implications for quality choice and conditional exporter premia. Journal of International Economics, Vol. 91, Issue 1, Pp. 53–67 URL: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2013.05.001 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2013.05.001
Johnson, R. C. (2012), Trade and prices with heterogeneous firms, Journal of International Economics, Vol. 86, Issue 1, Pp. 43–56 URL: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2011.09.004 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jinteco.2011.09.004
Melitz, M. J., Ottaviano, G. I. P. (2008), Market Size, Trade, and Productivity The Review of Economic Studies, Vol. 75, Issue 1, Pp. 295–316, URL: https://doi.org/10.1111/j.1467–937X.2007.00463.x DOI: https://doi.org/10.1111/j.1467-937X.2007.00463.x
Nes, K., Ciaian, P., Marcantonio, F.Di (2021), Economic determinants of differences in the composition of seemingly identical branded food products in the EU, Food Policy, Vol. 100, 102020 URL: https://doi.org/10.1016/j.foodpol.2020.102020 DOI: https://doi.org/10.1016/j.foodpol.2020.102020
Tereszczuk, M. (2019). The Polish food products on the foreign markets, Ekonomika APK, 26(4), Pp. 89–96. URL: https://doi.org/10.32317/2221–1055.201904089 DOI: https://doi.org/10.32317/2221-1055.201904089
Venger V., Romanovska N., Chyzhevska M. (2022). Integration of Ukraine to the Global Value Chains. Comparative Economic Research. Central and Eastern Europe Volume 25, Number 2, 2022. P. 137–161. URL: https://doi.org/10.18778/1508–2008.25.17 DOI: https://doi.org/10.18778/1508-2008.25.17
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Vitalii Venger, Nataliia Romanovska, Andrii Ramskyi, Oleksandr Sheiko
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.