Тенденції розвитку цифрових комунікацій в Україні

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2025-9-77-85

Ключові слова:

маркетингові комунікації, реклама, цифрові комунікації, цифрова реклама, інтернет

Анотація

В актуальних умовах розвитку маркетингових комунікацій спостерігається чітка тенденція переходу від традиційних маркетингових інструментів до цифрових. Це обумовлено процесами розвитку цифрових технологій та споживчої поведінки. В сучасних умовах, споживач здебільшого надає перевагу пошуку інформації про товари та можливості задоволення свої потреб через Інтернет, що формує підстави для комунікації з ним саме в цифровому середовищі. Цифровізація маркетингових комунікацій набула широкого поширення в пандемічний та постпандемічний період. В дослідженні виявлено, що в Україні кількість Інтернет-користувачів стабільно зростала з 2013-го року. Однак, це зростання зупинилось у 2022-му році і насьогодні спостерігаються певні коливання, що можна пояснити демографічними процесами всередині України, зумовленими війною з російською федерацією і як наслідок, вимушеною еміграцією значної кількості громадян України та руйнуванням інфраструктури. В статті окреслено основні тенденції розвитку цифрових комунікацій в Україні впродовж 2017-2024 рр., проведено аналіз обсягів ринку цифрової реклами, динаміки зміни витрат на різні види цифрової реклами та здійснено оцінку ефективної цифрової реклами. Визначено, що в умовах сьогодення ключовими тенденціями розвитку маркетингових комунікацій в Україні є: соціальна відповідальність, еволюція військової тематики, інклюзивність, обережність у креативі, раціональна реклама, ментальне здоров’я, Digital-центрична омніканальність, використання інфлюенс-маркетингу, короткі відео, новий рівень таргетингу та персоналізації, штучний інтелект, колаборації у рекламі. Виявлено, що після спаду витрат на цифрові інструменти просування продукції у 2022-му році у 2023-2024 рр. спостерігається пожвавлення та зростання фінансування усіх видів цифрових комунікацій.

Біографії авторів

Тарас Кушнір , Львівський національний університет імені Івана Франка

Кандидат економічних наук, доцент

Мар’яна Мороз, Львівський національний університет імені Івана Франка

магістрант

Посилання

Järvis M., Liulchak Z., Ponomarenko I., Semenda O., Yevseitseva O. (2022). Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and services in social networks. Financial and credit activities: problems of theory and practice. 1 (42). 361-370.

Andrushkevych Z., Boiko R. (2024). Digital-komunikatsii – suchasnyi vektor marketynhovoho rozvytku kompanii. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky. 2024. 330(3). 21-25 [in Ukrainian].

Batsenko L. Halenin R. (2024). Rol tsyfrovykh komunikatsii v upravlinni orhanizatsiinoi tsyfrovoi transformatsii: bachennia administratsii orhanizatsii. Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii. 51(2). 10-25 [in Ukrainian]/

Number of internet users in Ukraine from January 2015 to January 2025. URL: https://www.statista.com/statistics/1376054/ukraine-number-of-internet-users/.

Obiemy reklamnoho rynku. URL: https://vrk.org.ua/research.html [in Ukrainian].

Tendentsii 2024 v upravlinni marketynhovymy komunikatsiiamy. URL: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf [in Ukrainian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-06-25

Номер

Розділ

Економіка та менеджмент