Тенденції розвитку цифрових комунікацій в Україні
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2025-9-77-85Ключові слова:
маркетингові комунікації, реклама, цифрові комунікації, цифрова реклама, інтернетАнотація
В актуальних умовах розвитку маркетингових комунікацій спостерігається чітка тенденція переходу від традиційних маркетингових інструментів до цифрових. Це обумовлено процесами розвитку цифрових технологій та споживчої поведінки. В сучасних умовах, споживач здебільшого надає перевагу пошуку інформації про товари та можливості задоволення свої потреб через Інтернет, що формує підстави для комунікації з ним саме в цифровому середовищі. Цифровізація маркетингових комунікацій набула широкого поширення в пандемічний та постпандемічний період. В дослідженні виявлено, що в Україні кількість Інтернет-користувачів стабільно зростала з 2013-го року. Однак, це зростання зупинилось у 2022-му році і насьогодні спостерігаються певні коливання, що можна пояснити демографічними процесами всередині України, зумовленими війною з російською федерацією і як наслідок, вимушеною еміграцією значної кількості громадян України та руйнуванням інфраструктури. В статті окреслено основні тенденції розвитку цифрових комунікацій в Україні впродовж 2017-2024 рр., проведено аналіз обсягів ринку цифрової реклами, динаміки зміни витрат на різні види цифрової реклами та здійснено оцінку ефективної цифрової реклами. Визначено, що в умовах сьогодення ключовими тенденціями розвитку маркетингових комунікацій в Україні є: соціальна відповідальність, еволюція військової тематики, інклюзивність, обережність у креативі, раціональна реклама, ментальне здоров’я, Digital-центрична омніканальність, використання інфлюенс-маркетингу, короткі відео, новий рівень таргетингу та персоналізації, штучний інтелект, колаборації у рекламі. Виявлено, що після спаду витрат на цифрові інструменти просування продукції у 2022-му році у 2023-2024 рр. спостерігається пожвавлення та зростання фінансування усіх видів цифрових комунікацій.
Посилання
Järvis M., Liulchak Z., Ponomarenko I., Semenda O., Yevseitseva O. (2022). Digital-marketing as a modern tool for promotion of goods and services in social networks. Financial and credit activities: problems of theory and practice. 1 (42). 361-370.
Andrushkevych Z., Boiko R. (2024). Digital-komunikatsii – suchasnyi vektor marketynhovoho rozvytku kompanii. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky. 2024. 330(3). 21-25 [in Ukrainian].
Batsenko L. Halenin R. (2024). Rol tsyfrovykh komunikatsii v upravlinni orhanizatsiinoi tsyfrovoi transformatsii: bachennia administratsii orhanizatsii. Visnyk Kyivskoho instytutu biznesu ta tekhnolohii. 51(2). 10-25 [in Ukrainian]/
Number of internet users in Ukraine from January 2015 to January 2025. URL: https://www.statista.com/statistics/1376054/ukraine-number-of-internet-users/.
Obiemy reklamnoho rynku. URL: https://vrk.org.ua/research.html [in Ukrainian].
Tendentsii 2024 v upravlinni marketynhovymy komunikatsiiamy. URL: https://vrk.org.ua/images/Research_by_Factum_Group_and_VRK.pdf [in Ukrainian].
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2025 Taras Kushnir, Mariana Moroz

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.