Вплив епідемії коронавірусу та системи державної підтримки на бізнес-стратегію підприємств повіту Сабольч-Сатмар-Берег
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2022-2-77-87Ключові слова:
пандемія, стратегія, компаніїАнотація
Пандемія 2019 року суттєво змінила життя не лише людей, а й бізнесу. Суттєво змінилися умови ведення бізнесу, кордони закрилися, виник карантин, авіаперельоти припинилися. Були сектори, які не стали спроможні функціонувати, а деякі сектори почали стрімко розвиватися внаслідок ситуації, викликаної ефектом шоку. У сфері послуг курорти, ресторани та косметичні компанії опинилися в критичному становищі, але в той же час фармацевтична промисловість почала стрімко розвиватися. Подолання економічних проблем, спричинених коронавірусом, та їх вирішення наразі є предметом багатьох дослідницьких питань та напрямків досліджень. Тому в нашому дослідженні дані науково обґрунтовані відповіді на питання впливу пандемії на бізнес-стратегію підприємств у повіті Сабольч-Сатмар-Берег. Важливим аспектом пошукової роботи є дослідження організаційної поведінки компаній, а також стратегій виживання, адаптації чи захисту від негативного впливу зовнішніх факторів. З метою поглиблення дослідження та встановлення наших гіпотез досліджено наукову літературу зі стратегічного менеджменту. Для підтвердження дослідницьких питань з обраної проблематики проведено первісне дослідження, в рамках якого здійснено анкетне опитування серед підприємств, що працюють у повіті Саболч-Сатмар-Берег. Результати дослідження доводять, що нові стратегії були розроблені в ситуації, що раптово змінилася, оскільки всім довелося адаптуватися до новітніх умов. анкетодавці відмітили, що новітніми можливостями, що з’явилися в період пандемії більшої уваги отримали напрямки розширення особистісного творчого підходу у вирішенні проблем, інновативність, а також важливість родинних зв’язків та приналежності до різних соціальних спільнот. Держава також намагалася сприяти виживанню і надавала різного роду дотації бізнесу. Такими заходами були: встановлення мораторію на погашення кредитів, введення Програми Кредитування Розвитку, надання державної підтримки підприємствам на заробітну плату, а також розширення кредитних можливостей за карткою Сечені. Оскільки різні шокові ситуації не можна передбачити, тому в роботі підприємств надзвичайно важливим стає визначення стратегій та інструментів, які вони використовують для боротьби з кризою. Бізнес-плани та бізнес-прогнози, які готувалися до появи коронавірусу, більше не є актуальними, оскільки нова, багатофакторна, невідома пандемічна ситуація та інші форс-мажорні умови змінили базові підходи до планування.
Посилання
ANTOŠOVÁ, M.: Strategický manažment a rozhodovanie. (Stratégiai menedzsment és döntéshozatal) Bratislava: Iura Edition, 2012.
BARNEY, J. B.: Organizational culture: Can it be a source of competitive advantage? Academy of Management Review, 1986. 11.(3) DOI: https://doi.org/10.2307/258317
CHIKÁN ATTILA: Vállalatgazdaságtan. 2005., Aula Kiadó, 168-171.
CSATH, MAGDOLNA: Üzletimodell-innováció, Nemzeti Tankönyvkiadó, Budapest, 2012.
DEVINS, D – JONES, B.: Stratégia a kis családi vállalkozások vezetőinek utódlására, azaz egy megszelídítésre váró ördögi probléma, 2017., Prosperitas Vol. IV. 2017/3. 67–91.
GYULAI LÁSZLÓ, KRESALEK PÉTER: Üzleti tervezés – Oktatási segédanyag Budapest: Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem, 2002.
ING. MIROSLAV LUKČO: Üzleti tervezés (vállalati stratégia), “Gazdasági szakemberek képzése országhatáron átnyúló távoktatási hálózatban” projekt (CROSSEDU) HUSK/1101/1.6.1/0300, 2013., Fordította: Kozsár Zsuzsanna, Kassa
JENNINGS, P. L. – BEAVER, G.: The Performance and Competitive Advantage of Small Firms. A Management Perspective. 1997., International Small Business Journal, 15. DOI: https://doi.org/10.1177/0266242697152004
KOTTER, J.: Tettvágy. Változásmenedzsment stratégiai vezetőknek. 2009., HVG Kiadó, Budapest
NOSZKAY ERZSÉBET: Vállalati, vállalkozói válaszok aktivitások a COVID-19 járvány kihívásainak idején, Polgári Szemle 17.évf. 3.szám,2021., 95-116. DOI: https://doi.org/10.24307/psz.2021.0708
PAPULA, J., – PAPULOVÁ, Z.: Stratégia a strategický manažment. (Stratégia és stratégiai menedzsment) Bratislava: Iura Edition, 2012.
PORTER, M.: Versenystratégia, 2006., Akadémia Kiadó, Budapest
SZEPESI BALÁZS- POGÁCSÁS PÉTER: A koronavírusjárvány hatása a magyar vállalkozásokra, MCC, IFKA, Budapest, 2021.
VERZUH, E.: Projektmenedzsment, HVG Kiadó, Budapest, 2008.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2022 Bianka Bányai, Tímea Makszim Györgyné Nagy , Zoltan Magyar
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.