Аналіз маркетингової діяльності угорських постачальників сфери розміщення та малих підприємств громадського харчування у соціальних мережах на основі Lean-принципів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-3-65-74

Ключові слова:

Lean-менеджмент, маркетинг у соціальних мережах, сектор малого та середнього підприємництва

Анотація

Концепція Lean-менеджменту може розглядатися як підхід, що організовує та керує бізнес-процесами, зосереджуючись при цьому на кількох основних принципах, таких як максимізація цінностей для клієнта при мінімізації витрат, що призводить до створення більших цінностей для споживача за рахунок використання меншої кількості ресурсів. Lean-мислення успішно може застосовуватися в галузі маркетингу соціальних мереж, коли мова йде про розуміння логічного процесу окремих операцій та підвищення загальної ефективності кампаній при одночасному покращенні ключових показників результативності. Основні принципи Lean («ощадливі» принципи) можуть служити основою у будь-якій системі та бізнесі, зокрема враховуються і на стратегічних рівнях. Різноманітні платформи стали смарт (розумними), рекламні альтернативи можна налаштовувати відповідно  до індивідуальних потреб бізнесу, що також призводить до більшої загальної ефективності. За допомогою доступних платформ соціальних мереж, бізнес може не тільки залучати власну цільову аудиторію, але й вимірювати успіх окремих кампаній. Основна мета дослідження полягає у пошуку відповіді на питання, які паралелі та зв'язки можна виявити між онлайн-маркетингом та Lean-теоріями. Дослідження розкриває процес створення та підтримку стратегій маркетингу  соціальних мереж з точки зору Lean-мислення, зосереджуючись на виявленні впливу окремих кампаній – внутрішніх або зовнішніх - на ступінь використання принципів Lean. У процесі дослідження проведено анкетування  постачальників послуг розміщення та малих підприємств кейтерингу, які функіонують в різних містах Угорщини, з метою оцінки ефективності їх процесів маркетингу в соціальних мережах. Дослідження показало, що 70% активності соціальних медіа в досліджуваному регіоні було передано аутсорсингу, а переважна більшість компаній (57%) не контролюють ефективність своєї маркетингової діяльності регулярно. Проведено моніторинг потенційної присутності Lean у маркетингових процесах.

Біографії авторів

Бендегуз Річард Нікош, Шопронський університет

PhD, науковий співробітник

Габор Керестуш, Шопронський університет

PhD, доцент

Фружіна Магда Панкотай, Шопронський університет

PhD, доцент

Посилання

Alkhlaifat, O. K., & Koloszár, L. (2023). The Effectiveness of Lean Management Applying Process: Case Study on Jordan Electricity Distribution Company. INTERNATIONAL JOURNAL OF PRODUCTIVITY AND QUALITY MANAGEMENT, 38(4) 464 – 481 DOI:10.1504/IJPQM.2021.10041563 DOI: https://doi.org/10.1504/IJPQM.2023.130185

Dessart, L., Veloutsou, C., Morgan-Thomas, A. (2015). Consumer engagement in online brand communities: a social media perspective. Journal of Product & Brand Management, 24(1), 28-42. DOI:10.1108/JPBM-06-2014-0635 DOI: https://doi.org/10.1108/JPBM-06-2014-0635

Deng, S., Tan, C.-W., Wang, W., & Pan, Y. (2019). Smart Generation System of Personalized Advertising Copy and Its Application to Advertising Practice and Research. Journal of Advertising, 48(4) pp. 356-365. DOI:10.1080/00913367.2019.1652121 DOI: https://doi.org/10.1080/00913367.2019.1652121

Funk, T. (2008). Web 2.0 and Beyond: Understanding the New Online Business Models, Trends, and Technologies Westport, CT: Praeger Publishers.

Gácsér, N. Gy. & Szóka, K. (2022). Gondolatok fenntarthatósági számvitelről és társadalmi fenntarthatóságról. ECONOMICA (SZOLNOK) 13: 1-2 pp. 28-33., 6 p. (2022) DOI:10.47282/economica/2022/13/1-2/11084 DOI: https://doi.org/10.47282/economica/2022/13/1-2/11084

Hines P., Holweg M., Rich N. (2004): Learning to evolve: a review of contemporary lean thinking. International Journal of Operations & Production Management, 24(10), pp. 994–1011 DOI: 10.1108/01443570410558049 DOI: https://doi.org/10.1108/01443570410558049

Kaplan, A. M. & Haenlein, M. (2010). Users of the world, unite! The challenges and opportunities of Social Media. Business Horizons, 53(1), 59-68. DOI:10.1016/j.bushor.2009.09.003 DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2009.09.003

Keresztes G. (2012). The Hungarian Innovational Potential and the R&D Sector. E-CONOM 1 : 2 pp. 106-114. , 9 p. (2012). DOI: 10.17836/EC.2012.2.106 DOI: https://doi.org/10.17836/EC.2012.2.106

Kietzmann, J. H., Hermkens, K., McCarthy, I. P., Silvestre, B. S. (2011). Social media? Get serious! Understanding the functional building blocks of social media. Business Horizons, 54(3), 241-251. DOI:10.1016/j.bushor.2011.01.005 DOI: https://doi.org/10.1016/j.bushor.2011.01.005

Koloszár, L. (2018). Opportunities of lean thinking in improving the competitiveness of the Hungarian SME sector. MANAGEMENT AND PRODUCTION ENGINEERING REVIEW, 9(2), 26–41. DOI:10.24425/119523

Koloszár, L., & Németh, N. (2020). The Characteristics of the Fourth Industrial Revolution: Buzzword, Hype or a Radical Change? E-CONOM, 9(1), 91–104. DOI:10.17836/EC.2020.1.091 DOI: https://doi.org/10.17836/EC.2020.1.091

Koloszár, L. & Pankotay, F. M. (2017). Lean eszközök a kkv-k fejlesztésében = Lean tools and SME development. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM, 9: 3-4, pp.67-98p DOI: https://doi.org/10.21637/GT.2017.3-4.05

Kosztolányi, J. (2015). A lean szemlélet alapjai. BME, Budapest, pp. 11.

Kotter J. P. (2007): Leading Change: Why Transformation Efforts Fail. Harvard Business Review, 2007. január, pp. 2–9

Kovács, T. & Szóka, K. (2016). Belső kontrollfunkciók a pénzügyi intézményekben – szabályozás és annak felépítése Magyarországon [Internal Control Functions in Financial Institutions – laws and regulations in Hungary]. GAZDASÁG ÉS TÁRSADALOM 8: 3 pp. 69-82. , 14 p. (2016) DOI: 10.21637/GT.2016.3.05. DOI: https://doi.org/10.21637/GT.2016.3.05.

Losonci, D. (2010). Bevezetés a lean menedzsmentbe – a lean stratégiai alapjai. 119. sz. Műhelytanulmány, Budapesti Corvinus Egyetem Vállalatgazdaságtan Intézet, pp. 23

Nyikos, B. R. (2022). Lean Thinking In Social Media Marketing: Possibilities On A Local Scale In The Catering Industry. TÁRSADALOM – GAZDASÁG – TERMÉSZET: SZINERGIÁK A FENNTARTHATÓ FEJLŐDÉSBEN (Nemzetközi tudományos konferencia a Magyar Tudomány Ünnepe alkalmából ) - Programfüzet és előadáskivonatok. Sopron, Magyarország : Soproni Egyetemi Kiadó (2022) 155 p. p. 100 , 1 p. DOI:10.35511/978-963-334-449-1 DOI: https://doi.org/10.35511/978-963-334-449-1

Pankotay, F. M. (2023). Sustainability and process development: Lean approaches for accommodation providers in Hungary. Management International Conference, Triest Publication in progress.

Tsimonis, G. – Dimitriadis, S. (2014). Brand strategies in social media. Marketing Intelligence & Planning, 32(3), 328-344. DOI: 10.1108/MIP-04-2013-0056 DOI: https://doi.org/10.1108/MIP-04-2013-0056

Zenetti, G., Bijmolt, T. H. A., Leeflang, P. S. H., & Klapper, D. (2014). Search Engine Advertising Effectiveness in a Multimedia Campaign. International Journal of Electronic Commerce 18(3). pp. 7-38. DOI:10.2753/JEC1086- 4415180301 DOI: https://doi.org/10.2753/JEC1086-4415180301

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-09-10

Номер

Розділ

Національна та регіональна економіка