Вивчення зв’язку між зеленим банківським маркетингом і лояльністю до банку на прикладі словацьких клієнтів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-205-215

Ключові слова:

концепція корпоративної соціальної відповідальної, імідж зеленого бренду, банківський маркетинг, банківська лояльність, екологічно свідома діяльність

Анотація

Актуальність статті обумовлена зростаючим значенням концепції корпоративної соціальної відповідальної (КСВ), зеленого маркетингу та іміджу зеленого бренду. Учасники банківського сектора Словаччини все більше усвідомлюють роль іміджу зеленого бренду у створенні та підтримці лояльності клієнтів. Мета дослідження полягає в тому, щоб оцінити, як елементи зеленого маркетингу, що використовуються в повсякденній практиці, впливають на лояльність словацьких клієнтів до фінансових установ, особливо враховуючи стать клієнта. Під час дослідження, за допомогою самозаповнення респондентами онлайн-анкети, опитано 152 клієнтів словацьких банків про їх лояльність до фінансових установ та діяльність зеленого маркетингу, що впливає на вибір банку. Використано описову статистику та аналіз перехресних таблиць для аналізу даних, розрахунковий критерій хі-квадрат для перевірки кореляції між змінними та U-критерій Манна-Уітні для визначення відмінностей між підгрупами. Згідно з результатами опитування, практики зеленого маркетингу, які впроваджують банки, мають більший вплив на лояльність жінок-клієнтів до банку. Серед іншого, допомога місцевим громадам, виховання талантів, волонтерство та підтримка екологічних проєктів – усе це фактори, реалізація яких суттєво впливає на лояльність жінок до фінансових установ та вибір банку. Вивчаючи ефективність передачі зелених повідомлень (головним чином залежно від типу носія та статі клієнтів), ми дійшли висновку, що суттєвих відмінностей між групами клієнтів немає. Зважаючи на розмір вибірки, результати дослідження не можна вважати репрезентативними, але вони надають важливу інформацію для установ словацького банківського сектору. Знання того, наскільки клієнти банків цінують зелений маркетинг і як він впливає на ставлення клієнтів банку, може допомогти фінансовим установам залучати клієнтів і підтримувати лояльність клієнтів.

Біографія автора

Моніка Балінтова, Університет Я. Шельє

аспірант

Посилання

Ali Bukhari, S. A., Hashim, F., Azlan, B. A., & Hyder, K. (2020). Green banking and islam: Two sides of the same coin. Journal of Islamic Marketing, 11(4), 977-1000. https://doi.org/10.1108/JIMA-09-2018-0154 DOI: https://doi.org/10.1108/JIMA-09-2018-0154

Belás, J., Cipovová, E. & Demjan, V. (2014). Current trends in area of satisfaction of bank clients in the Czech Republic and Slovakia. Transformations in Business and Economics, 13(3), 219-234.

Bekk, M., Spörrle, M., Hedjasie, R. & Kerschreiter, R. (2016). Greening the competitive advantage: Antecedents and consequences of green brand equity. Qual. Quant. 50, 1727–1746. DOI: https://doi.org/10.1007/s11135-015-0232-y

Ibe-enwo, G., Igbudu, N., Garanti, Z. & Popoola, T. (2019). Assessing the Relevance of Green Banking Practice on Bank Loyalty: The Mediating Effect of Green Image and Bank Trust. Sustainability, 11(7), 4651, 1-16. https://doi.org/10.3390/su11174651 DOI: https://doi.org/10.3390/su11174651

Khandelwal, U., Kulshreshtha, K. & Tripathi, V. (2019). Importance of Consumer-based Green Brand Equity: Empirical Evidence. Paradigm, 23(1), 83-97. https://doi.org/10.1177/0971890719844428 DOI: https://doi.org/10.1177/0971890719844428

Kovács, L. (2023). Zöld marketing: Lehetőségek és kihívások a zöld üzleti gondolkodás kontextusában. In L. Kovács & V. Szőke (Eds.), A zöld üzleti gondolkodás és a zöld marketing lehetőségei és kihívásai (pp. 11-26). Savaria University Press.

Lalon, R.M. (2015). Green Banking: Going Green. International Journal of Economics, Finance and Management Sciences, 3(1), 34-42. https://doi.org/10.11648/j.ijefm.20150301.15 DOI: https://doi.org/10.11648/j.ijefm.20150301.15

Lentner, Cs., Szegedi, K. & Tatay, T. (2017). Társadalmi felelősség a központi bankok működésében. Hitelintézeti Szemle, 16(2), 64-85. DOI: https://doi.org/10.25201/HSZ.16.2.6485

Lukács, R. & Papp-Váry, Á.F. (2023). A zöld termékek és szolgáltatások sikerének kulcsa: A női célcsoport. In L. Kovács & V. Szőke (Eds.), A zöld üzleti gondolkodás és a zöld marketing lehetőségei és kihívásai (pp. 59-66). Savaria University Press.

Lymperopoulos, C., Chaniotakis, I.E. & Soureli, M. (2012). A model of green bank marketing. Journal of Financial Services Marketing, 17, 177–186. https://doi.org/10.1057/fsm.2012.10 DOI: https://doi.org/10.1057/fsm.2012.10

Machová, R. & Zsigmond, T. (2023). Banking Habits of Women in Hungary at the Time of Economic Difficulties - Pilot Study. In J. Marci, P. Maresová, K. Firlej & I. Soukal (Eds.), Hradec Economic Days, part 1, 2023 (pp. 425-435). University of Hradec Králové. DOI: https://doi.org/10.36689/uhk/hed/2023-01-041

Miah, M.D., Rahman, S.M. & Mamoon, M. (2021). Green banking: the case of commercial banking sector in Oman. Environment, Development and Sustainability, 23, 2681–2697. https://doi.org/10.1007/s10668-020-00695-0 DOI: https://doi.org/10.1007/s10668-020-00695-0

Ng, P.F., Butt, M.M., Khong, K.W. & Ong, F.S. (2014). Antecedents of GreenBrand Equity: An Integrated Approach. Journal of Business Ethics, 121, 203–215. https://doi.org/10.1007/s10551-013-1689-z DOI: https://doi.org/10.1007/s10551-013-1689-z

Qayyum, A., Jamil, R.A. & Sehar, A. (2023). Impact of green marketing, greenwashing and green confusion on green brand equity. Spanish Journal of Marketing - ESIC, 27(3). https://doi.org/10.1108/SJME-03-2022-0032 DOI: https://doi.org/10.1108/SJME-03-2022-0032

Okyere-Kwakye, E. & Nor, K.M. (2021). The intention of banks to adopt green banking in an emerging market: the employees’ perspective. Economic and Political Studies, 9(4), 497-504. https://doi.org/10.1080/20954816.2021.1899621 DOI: https://doi.org/10.1080/20954816.2021.1899621

Pawar, D.S. & Munuswamy, J. (2022). The linkage between green banking practices and green loyalty: a customer perspective. Banks and Bank Systems, 17(3), 201-2012. http://dx.doi.org/10.21511/bbs.17(3).2022.17 DOI: https://doi.org/10.21511/bbs.17(3).2022.17

Prieto-Sandoval, V., Torres-Guevara, L.E. & García-Díaz, C. (2022). Green marketing innovation: Opportunities from an environmental education analysis in young consumers. Journal of Cleaner Production, 363(132509), 1-9. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.132509 DOI: https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2022.132509

Ransburg, B. & Vágási, M. (2011). A fenntartható fejlődés vállalati integrációja és kommunikációja. A hazai nagyvállalati gyakorlat vizsgálata. Vezetéstudomány, 42(10), 2-13. DOI: https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2011.10.01

Štatistický úrad Slovenskej republiky (ŠÚSR). (2023, March 8). MDŽ: Populácia žien na Slovensku má stále prevahu nad mužmi, najviac je štyridsiatničiek. https://slovak.statistics.sk/wps/portal/ext/aboutus/office.activites/officeNews/vsetkyaktuality/10fa5cde-bda4-4abb-9b9a-a4b0349fe4ba/!ut/p/z1/tVJNc4IwEP0tPXCELBIUeotOR2z1oB0r5NJJMECqEIUI-u8bOz20ndraQ3PI59v3dvMWURQjWrFW5kxLVbGtOSe0_zwfTILh0CUAs4cRTLxJNB-ShYvdHnpCFNG00jtdoETxhhV2s7Flldlsoy0wk2ylPpn1wLZmY0HbCL35eOFCxvx0LWy-ZtjGjHM75CGzGebg4TATmLOzyi6Va5RchV79ljY1z3BhEDDx9A0yGpMID6YAwXTsw4REy0U49zwg3jvgB47E5DC4mEPkolUrRYeWlapL89OPfywxAnSPqOSl06WlA44bBP0AQ9_1fTxwQ-ifvZMv-z0lxiBVaXHUKP5Hh4xcr56NZrkpg-nirKBQ_IULxddykYp7geGqRSZqUTuH2nRjofWuubXAgq7rnFypfCucVJUWfBdSqMaU_BmJdmUZeCd7k83uPEz56ejzU0dubl4BFF2KeA!!/dz/d5/L2dBISEvZ0FBIS9nQSEh/

Santhosh, V. & Raghavendra, B. (2020). A Study on Women Consumers’ Attitudes towards Green Marketing. Journal of International Women’s Studies, 21(5), 46-53.

Setyawan, A., Noermijati, N., Sunaryo, S. & Aisjah, S. (2018). Does Green Product Consumption Gendered? Investigation Among Millennnials in an Emerging Market. KnE Social Sciences, 3(10), 1226-1235. https://doi.org/10.18502/kss.v3i10.3464 DOI: https://doi.org/10.18502/kss.v3i10.3464

Shafique, O. & Khan, M. (2020). Factors Affecting Bankers’s Behavioral Intetion to Adopt Green Banking: An Empirical Analysis of Banks in Pakistan. Journal of Business and Social Review in Emerging Economies, 6(2), 835-843. https://doi.org/10.26710/jbsee.v6i2.1258 DOI: https://doi.org/10.26710/jbsee.v6i2.1258

Shakil, M.H., Azam, K.G. & Raju, M.S.H. (2014). An Evaluation of Green Banking Practices in Bangladesh. European Journal of Business and Management, 6(31), 8-16. https://doi.org/10.9790/487X-161146773 DOI: https://doi.org/10.9790/487X-161146773

Shakil, M.H., Mahmood, N., Tasnia, M. & Munim, Z.H. (2019). Do environmental, social and governance performance affect the financial performance of banks? A cross-country study of emerging market banks. Management of Environmental Quality: An International Journal, 30 (6), 1331-1344. https://doi.org/10.1108/MEQ-08-2018-0155 DOI: https://doi.org/10.1108/MEQ-08-2018-0155

Tóth-Nagy, G. (2023). Fenntarthatósági jelentések: Marketingfogás vagy valós eszköz? In L. Kovács & V. Szőke (Eds.), A zöld üzleti gondolkodás és a zöld marketing lehetőségei és kihívásai (pp. 75-91). Savaria University Press.

Zhao, Z., Gong, Y., Li, Y., Zhang, L. & Sun, Y. (2021). Gender-Related Beliefs, Norms, and the Link With Green Consuption. Front. Psychol, 12(710239), 1-13. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.710239 DOI: https://doi.org/10.3389/fpsyg.2021.710239

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Фінанси та банківська справа