Вплив розвитку соціальної відповідальності та сталого цифрового маркетингу на фінансову складову бізнес-процесів в умовах цифрової економіки

Автор(и)

  • Юлія Татаринцева Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут» https://orcid.org/0000-0003-2910-9280
  • Ірина Юр'єва Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут» https://orcid.org/0000-0002-8159-7763
  • Тетяна Назарова Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут» https://orcid.org/0000-0001-5734-876X

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-293-306

Ключові слова:

соціальна відповідальність бізнесу, сталий розвиток, сталий маркетинг, трансформація бізнесу, фінансова складова, цифрова економіка

Анотація

Невід'ємною та стратегічно важливою частиною діяльності підприємств України є впровадження практик соціальної відповідальності бізнесу та сталого маркетингу. Ці практики не лише відзначаються позитивним впливом на суспільство та навколишнє середовище, але й сприяють зміцненню конкурентоспроможності підприємств.Метою статті є розробка методичних рекомендацій щодо впровадження практик соціальною відповідальності та сталого цифрового маркетингу. У рамках цього дослідження проаналізовано ключові аспекти трансформації бізнесу, що виникають внаслідок впровадження практик соціальної відповідальності та сталого маркетингу. Визначено, що ці практики не лише впливають на зовнішній імідж компаній, а й стають стратегічними факторами, які формують їхні ділові моделі та фінансові результати.Обґрунтовано основні етапи, які слід врахувати в процесі імплементації соціальної відповідальності (CSR) в діяльність підприємства Дослідженовплив соціальної відповідальності на бізнес у сучасному цифровому світі, зосереджуючись на моделі сталого цифрового маркетингу. Застосування сталого маркетингу вносить суттєві зміни у стратегії бізнесу. Підприємства активно використовують цифрові технології для просування своїх сталих та екологічно чистих продуктів. Взаємодія з клієнтами та споживачами через цифрові канали дозволяє ефективно транслювати цінності та переваги сталості, що може позитивно вплинути на сприйняття бренду та збільшити його популярність. В статті розроблено модель сталого цифрового маркетингу, особливість якої полягає в комплексному та інтегрованому підході до реалізації маркетингових стратегій в цифровому середовищі. Модель ілюструє ієрархічну структуру сталого цифрового маркетингу, де кожен рівень взаємодіє з іншими для досягнення загальної мети – реалізації сталих принципів в маркетингових стратегіях та проектах компанії. В моделі виділено наступні рівні: інформування; популяризація; мобілізація; інфраструктура; підтримка особливих груп; відповідальність та етика. Використання моделі сталого маркетингу активізує конкурентоспроможність підприємства.

Біографії авторів

Юлія Татаринцева, Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Ірина Юр'єва, Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Тетяна Назарова, Національний технічний університет «Харківський політехнічний iнститут»

Кандидат економічних наук, доцент

Посилання

Iermolenko A. (2016). Sotsialna vidpovidalnist yak osnovna tsinnist instytutsializatsii suchasnoho suspilstva [Social responsibility as the main value of the institutionalization of modern society]. Kyiv: Naukova dumka, 302 р..

Harkushenko, O. M. (2021). Systemno-dynamichna model otsinky vplyvu tsyfrovizatsii na stalyi rozvytok [A system-dynamic model for assessing the impact of digitization on sustainable development]. Ekonomika promyslovosti, 1(93), 20-45. Available at: DOI: doi.org/10.15407/econindustry2021.01.02 (accessed 10 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.15407/econindustry2021.01.020

Kasych, A. O., & Kravchenko, S. S. (2023). Tsyfrovizatsiia yak mekhanizm upravlinnia stalym rozvytkom pidpryiemstva [Digitization as a mechanism for managing the sustainable development of the enterprise]. Tsyfrova transformatsiia ta dydzhytal tekhnolohii dlia staloho rozvytku vsikh haluzei suchasnoi osvity, nauky i praktyky [Elektronnyi resurs]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf., 26 sichnia 2023 r. / za zah. red.I. Zhukhovskoho, Z. Sharlovych, O. Mandych / Mizhnarodna Akademiia Prykladnykh Nauk (Respublika Polshcha) – Derzhavnyi biotekhnolohichnyi universytet (Ukraina). – Vyd.: MANS w Łomży, Lomzha, Polshcha, 2023. Ch. 2. S.58-63. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29361/1/zbior_prac_tom_2__26012023-58-62.pdf (accessed 10 November 2023) [in Ukrainian]

Ievtushenko, V. A., Kutsenko, T. M., & Antonov, I. M. (2023). Tsyfrova transformatsiia pidpryiemnytskoi diialnosti v konteksti ekonomiky znan na pryntsypakh sotsialnoi vidpovidalnosti [Digital transformation of business activity in the context of the knowledge economy based on the principles of social responsibility]. Economics and Enterprise Management, 3 (79), P.47-54. Available at: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-7 (accessed 11 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-7

Komarova, K.V., Kovalchuk, N.V. (2016). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova stratehii rozvytku biznesu na pidpryiemstvakh Ukrainy [Social responsibility as a component of business development strategy at Ukrainian enterprises]. Innovatsiina ekonomika, 5-6, 25-30. [in Ukrainian]

Pantielieieva, N.M., Didkovskyi, R.M. (2020). Suchasni tekhnolohii obrobky danykh i znan dlia realnoho sektoru ekonomiky: tekhnolohichnyi, ekonomichnyi ta sotsialni aspekty. [Modern data and knowledge processing technologies for the real sector of the economy: technological, economic and social aspects ]. Matematychni metody, modeli ta informatsiini tekhnolohii v ekonomitsi, 31(70), 145-150. Available at: DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-4-49 (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-4-49

Boiko, V.V., Vovk, Y.I. (2021). Sotsialna vidpovidalnist biznesu v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomichnykh system. [Social responsibility of business in the conditions of digital transformation of economic systems]. Visnyk ONU im. Mechnykova, 26(3), 33-40. DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/3-88-5 (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/3-88-5

Tsili staloho rozvytku. Available at: https://ukraine.un.org/uk/sdgs (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]

Tsili staloho rozvytku ta Ukraina. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]

Koordynatsiia implementatsii Tsilei staloho rozvytku. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina/koordynatsiia-implementatsii-tsilei-staloho-rozvytku (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]

##submission.downloads##

Опубліковано

2023-12-22

Номер

Розділ

Фінанси та банківська справа