Вплив розвитку соціальної відповідальності та сталого цифрового маркетингу на фінансову складову бізнес-процесів в умовах цифрової економіки
DOI:
https://doi.org/10.58423/2786-6742/2023-4-293-306Ключові слова:
соціальна відповідальність бізнесу, сталий розвиток, сталий маркетинг, трансформація бізнесу, фінансова складова, цифрова економікаАнотація
Невід'ємною та стратегічно важливою частиною діяльності підприємств України є впровадження практик соціальної відповідальності бізнесу та сталого маркетингу. Ці практики не лише відзначаються позитивним впливом на суспільство та навколишнє середовище, але й сприяють зміцненню конкурентоспроможності підприємств.Метою статті є розробка методичних рекомендацій щодо впровадження практик соціальною відповідальності та сталого цифрового маркетингу. У рамках цього дослідження проаналізовано ключові аспекти трансформації бізнесу, що виникають внаслідок впровадження практик соціальної відповідальності та сталого маркетингу. Визначено, що ці практики не лише впливають на зовнішній імідж компаній, а й стають стратегічними факторами, які формують їхні ділові моделі та фінансові результати.Обґрунтовано основні етапи, які слід врахувати в процесі імплементації соціальної відповідальності (CSR) в діяльність підприємства Дослідженовплив соціальної відповідальності на бізнес у сучасному цифровому світі, зосереджуючись на моделі сталого цифрового маркетингу. Застосування сталого маркетингу вносить суттєві зміни у стратегії бізнесу. Підприємства активно використовують цифрові технології для просування своїх сталих та екологічно чистих продуктів. Взаємодія з клієнтами та споживачами через цифрові канали дозволяє ефективно транслювати цінності та переваги сталості, що може позитивно вплинути на сприйняття бренду та збільшити його популярність. В статті розроблено модель сталого цифрового маркетингу, особливість якої полягає в комплексному та інтегрованому підході до реалізації маркетингових стратегій в цифровому середовищі. Модель ілюструє ієрархічну структуру сталого цифрового маркетингу, де кожен рівень взаємодіє з іншими для досягнення загальної мети – реалізації сталих принципів в маркетингових стратегіях та проектах компанії. В моделі виділено наступні рівні: інформування; популяризація; мобілізація; інфраструктура; підтримка особливих груп; відповідальність та етика. Використання моделі сталого маркетингу активізує конкурентоспроможність підприємства.
Посилання
Iermolenko A. (2016). Sotsialna vidpovidalnist yak osnovna tsinnist instytutsializatsii suchasnoho suspilstva [Social responsibility as the main value of the institutionalization of modern society]. Kyiv: Naukova dumka, 302 р..
Harkushenko, O. M. (2021). Systemno-dynamichna model otsinky vplyvu tsyfrovizatsii na stalyi rozvytok [A system-dynamic model for assessing the impact of digitization on sustainable development]. Ekonomika promyslovosti, 1(93), 20-45. Available at: DOI: doi.org/10.15407/econindustry2021.01.02 (accessed 10 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.15407/econindustry2021.01.020
Kasych, A. O., & Kravchenko, S. S. (2023). Tsyfrovizatsiia yak mekhanizm upravlinnia stalym rozvytkom pidpryiemstva [Digitization as a mechanism for managing the sustainable development of the enterprise]. Tsyfrova transformatsiia ta dydzhytal tekhnolohii dlia staloho rozvytku vsikh haluzei suchasnoi osvity, nauky i praktyky [Elektronnyi resurs]: materialy mizhnar. nauk.-prakt. konf., 26 sichnia 2023 r. / za zah. red.I. Zhukhovskoho, Z. Sharlovych, O. Mandych / Mizhnarodna Akademiia Prykladnykh Nauk (Respublika Polshcha) – Derzhavnyi biotekhnolohichnyi universytet (Ukraina). – Vyd.: MANS w Łomży, Lomzha, Polshcha, 2023. Ch. 2. S.58-63. Available at: https://repo.btu.kharkov.ua/bitstream/123456789/29361/1/zbior_prac_tom_2__26012023-58-62.pdf (accessed 10 November 2023) [in Ukrainian]
Ievtushenko, V. A., Kutsenko, T. M., & Antonov, I. M. (2023). Tsyfrova transformatsiia pidpryiemnytskoi diialnosti v konteksti ekonomiky znan na pryntsypakh sotsialnoi vidpovidalnosti [Digital transformation of business activity in the context of the knowledge economy based on the principles of social responsibility]. Economics and Enterprise Management, 3 (79), P.47-54. Available at: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-7 (accessed 11 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32782/2521-666X/2022-79-7
Komarova, K.V., Kovalchuk, N.V. (2016). Sotsialna vidpovidalnist yak skladova stratehii rozvytku biznesu na pidpryiemstvakh Ukrainy [Social responsibility as a component of business development strategy at Ukrainian enterprises]. Innovatsiina ekonomika, 5-6, 25-30. [in Ukrainian]
Pantielieieva, N.M., Didkovskyi, R.M. (2020). Suchasni tekhnolohii obrobky danykh i znan dlia realnoho sektoru ekonomiky: tekhnolohichnyi, ekonomichnyi ta sotsialni aspekty. [Modern data and knowledge processing technologies for the real sector of the economy: technological, economic and social aspects ]. Matematychni metody, modeli ta informatsiini tekhnolohii v ekonomitsi, 31(70), 145-150. Available at: DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-4-49 (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32838/2523-4803/70-4-49
Boiko, V.V., Vovk, Y.I. (2021). Sotsialna vidpovidalnist biznesu v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomichnykh system. [Social responsibility of business in the conditions of digital transformation of economic systems]. Visnyk ONU im. Mechnykova, 26(3), 33-40. DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/3-88-5 (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian] DOI: https://doi.org/10.32782/2304-0920/3-88-5
Tsili staloho rozvytku. Available at: https://ukraine.un.org/uk/sdgs (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]
Tsili staloho rozvytku ta Ukraina. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]
Koordynatsiia implementatsii Tsilei staloho rozvytku. Available at: https://www.kmu.gov.ua/diyalnist/cili-stalogo-rozvitku-ta-ukrayina/koordynatsiia-implementatsii-tsilei-staloho-rozvytku (accessed 12 November 2023) [in Ukrainian]
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2024 Yullia Tataryntseva, Iryna Yuryeva, Tetiana Nazarova
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.