Перешкоди та можливості для реінтеграції на ринку праці матерів з малолітніми дітьми з позиції консультантів

Автор(и)

DOI:

https://doi.org/10.58423/2786-6742/2022-1-101-114

Ключові слова:

стійкість, працівник з маленькими дітьми, профорієнтація, реінтеграція, впевненість у собі, ключові компетенції

Анотація

Сім’я є запорукою стабільності, а її збереження – турбота кожного. Угорське суспільство сприймається як в основному орієнтоване на сім'ю та дитину. Мета нашого дослідження полягає в тому, щоб розробити взаємовигідне, перспективне та довгострокове рішення, яке підкреслює численні обов’язки молодих матерів у прийнятті рішень і базується на ідентифікації та усвідомленні їхніх основних здібностей, які ми проаналізували. Метою цієї статті є продемонструвати, що впевненість у собі та ключові компетенції є визначальними факторами реінтеграції на ринок праці та збереження роботи. Більшість опитаних співробітників з маленькими дітьми не були повністю усвідомлені щодо власних ключових компетенцій, але їхня впевненість у собі зміцнилася завдяки знайомству з ними.

Опитування проводилося трьома різними методами: особисте інтерв'ю, анкетування та структуроване групове інтерв'ю. Всього в опитуванні взяли участь 700 матерів з маленькими дітьми до 6 років. Наше дослідження показало, що матері намагаються знову вийти на ринок праці, що для них непросто з кількох причин. Роботодавці відіграють вирішальну роль у забезпеченні того, щоб працівники з маленькими дітьми могли зберегти свою роботу. Якщо період дітонародження можна спланувати і включити в життя компанії, він не стає непроникною стіною між роботодавцем і працівником. З часом зникає відчуття, що по той бік стіни стає все більш невідомим для обох сторін. Дуже важливо, щоб їм були запропоновані можливості, які відповідають їхньому професійному шляху. Наш інноваційний підхід полягає у використанні професійної орієнтації як інструменту надання допомоги, яка, окрім позитивної дискримінації на робочому місці, може гарантувати, що вони мають належні умови праці та перспективи на майбутнє, які є стійкими в довгостроковій перспективі. Майбутні дослідження мають бути зосереджені на максимально точному відображенні потреб як працівників, так і роботодавців. Це могло б стати основою для комплексної програми реінтеграції та збереження роботи для працівників з маленькими дітьми, яка добре інтегрована в повсякденне життя компаній.

Біографії авторів

Г. Дьорварі-Тумпек, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE)

PhD student, Hungarian University of Agriculture and Life Sciences (MATE), Doctoral School of Economic and Regional Sciences (GRTDI), Szent István Campus Gödöllő, Hungary

М. Кендерфі , Institute of Rural Development and Sustainable Economy Gödöllő, Hungary

PhD, associate professor, head of Department of Human Sciences and Vocational Training programme leader of Human Resource Counsellor MA MATE, Institute of Rural Development and Sustainable Economy Gödöllő, Hungary

Посилання

Bajusz, K. (2008). Key competences needed in adulthood. In Benedek, A. et al. (Eds.), Development and application of modern adult education methods. Teacher training booklets 3 (pp. 486). Budapest: National Institute of Vocational and Adult Education [in Hungarian].

Bencsik, A., Juhász, T. (2014). The practice of knowledge management among women on parental leave. Economic and Organizational Science Journal, (6) 1-2, pp. 430-438 [in Hungarian].

Bencsik, A., Juhász, T. (2013). Knowledge management, knowledge updating among employees returning from childcare leave. Labor Review, 57(2), pp. 68-78 [in Hungarian].

Dürrschmidt, P., Koblitz, J., Mencke, M., Rolofs, A., Rump, K., Schramm, S., Strasmann, J. (2008). Trainers' Handbook. Z-Press Publishing Ltd., pp. 298. [in Hungarian].

Farkas, F., Karoliny, M., László, Gy., Poór, J. (2007). Human Resource Management Handbook. (pp. 494). Budapest: Complex Publishing Legal and Business Content Ltd. [in Hungarian].

Glossary. (2009). Career guidance, 1(1-2), 30.pp, https://epa.oszk.hu/02500/02512/00001/pdf/EPA02512_eletpalya_tanacsadas_2009_1-2.pdf [in Hungarian].

Forgó, Gy., Veres, G. (2007). Social welfare knowledge. (pp. 232). Budapest: Szókratész Agricultural Academy Education and Consulting Ltd. [in Hungarian].

Hungler, S., Kende, Á. (2019). Women at the crossroads of family and employment policy. Pro Futuro, 9(2), pp. 100-117. https://doi.org/10.26521/Profuturo/1/2019/3881 [in Hungarian].

Kenderfi, M. (2012). Career maturity of disadvantaged young people. In Szretykó, Gy. (Ed.). Economic cannibalism: disadvantaged groups in the labor market and human resource management. (pp. 312-330). Pécs: Comenius Ltd. [in Hungarian].

Koncz, K. (2016). Women's career types and their characteristics. Opus et Educatio, 3(1), pp. 30 – 39. https://doi.org/10.3311/ope.115 [in Hungarian].

Langer, K. (2008). Career planning - Personality marketing. (pp. 227). Gödöllő: Szent István University Press [in Hungarian].

Lipták, K. - Matiscsákné Lizák, M. (2018). The employment situation of women with young children and their opportunities. Management Science - Budapest Management Review, 49(3), pp. 41-51., https://doi.org/10.14267/VEZTUD.2018.03.05 [in Hungarian].

Mészáros, A. (Ed.). (2006). The world of social psychological phenomena at the workplace I. Individuals and groups (pp. 523). Miskolc: Z-Press Publishing Ltd. [in Hungarian].

Moller, C. (1999). Personal quality is the basis of all other qualities. (pp.52-55). Budapest: TMI Hungary Ltd. [in Hungarian].

Nemes, F. (2007). Management skills and methods. (pp. 324). Gödöllő: Szent István University Press [in Hungarian].

Primecz, H. (2015). HR systems at the service of women and men. Some thoughts on the relationship between social gender and HR. Labor Review, 2015(6), pp.7–11. [in Hungarian].

Roóz, J. (2002). Business economics (pp.271). Budapest: Perfekt Economic Consulting, Educational and Publishing Joint Stock Company [in Hungarian].

Rudas, J. (2007). Heirs of Delphi: Self-awareness groups-theory, method, practices (pp. 320). Budapest: At Home in Spirit Press [in Hungarian].

Rudas, J. (2011). Heirs of Javne: Development training groups - principles, methods, practice packages (pp. 404). Budapest: Oriold and Partners Press [in Hungarian].

Schulze-Seeger, J. (2010). Methodological manual for trainers: The tricks of the black belt trainer (pp. 352). Miskolc: Z-Press Publishing Ltd. [in Hungarian].

Siegrist, M. (1996). Key competences. In Siegrist, M. & Wunderli, R. Group self-construction (pp.43-54). Gödöllő: GATE, Teacher Training Institute [in Hungarian].

Szilágyi, K. (2012). Career and path planning (pp. 148). Budapest: College Ltd. [in Hungarian].

Szilágyi, K. (2008). Methodological collection: For employment and career counsellors for individual counselling work (pp. 228). Budapest: College Ltd. [in Hungarian].

Szilágyi, K. (2007). Career counseling as a profession (pp.332). Budapest: College Ltd. [in Hungarian].

Ternovszky, F. (2007). International management through European eyes (pp. 312). Budapest: Szókratész Agricultural Academy Education and Consulting Ltd. [in Hungarian].

Ternovszky, F. (2013). Women's resource management: the key to success. Human Policy Review, 24(3-4), pp. 36-44. [in Hungarian].

Varga, J. (2018). Women on the labour market: Problem statement, literature review. In Fazekas K. & Szabó-Morvai, Á. (Eds.). Labour Market Mirror 2017. (pp. 45-52). Budapest: Hungarian Academy of Sciences Institute of Economics and Regional Science Research Center [in Hungarian].

Völgyesy, P. (2012). The development trends of the division of labour system in the 19th and 20th centuries. (pp.100). Budapest: College Ltd. [in Hungarian].

Zimbardo, P. - Boyd, J. (2012). Time paradox: Let's reuse yesterday, enjoy today and dominate tomorrow! (pp.476). Budapest: HVG Ltd. [in Hungarian].

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-10-04

Номер

Розділ

Національна та регіональна економіка